استاد حوزه و دانشگاه :

بصیرت راه مقابله با جریانات داخلی دشمن است/مقاومت حضرت زینب(س) راه مقابله با نفاق بود

پژوهشگر و استاد حوزه و دانشگاه با یادآوری شهادت جانسوز حضرت زینب کبری(س) و بیان حماسه های این بانوی ایثارگر و یارانش باوفایش گفت: "بیان حق، ترویج آن و افشاگری در خصوص انحراف ظلم ونفاق مسأله ای است که مقاومتی بالاتر از مقاومت در برابر کفر علنی نیاز دارد."
کد خبر: ۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۰ - 26May 2013

بصیرت راه مقابله با جریانات داخلی دشمن است/مقاومت حضرت زینب(س) راه مقابله با نفاق بود

به گزارش خبرنگار فرهنگ مقاومت خبرگزاری دفاع مقدس، حجت الاسلام مهدی طائب -پژوهشگر و استاد حوزه و دانشگاه- با یادآوری شهادت جانسوز حضرت زینب کبری(س) و بیان حماسه های این بانوی ایثارگر و یاران باوفایش گفت: "بیان حق، ترویج آن و افشاگری در خصوص انحراف ظلم ونفاق مسأله ای است که مقاومتی بالاتر از مقاومت در برابر کفر علنی نیاز دارد."

وی در ادامه افزود: حضرت زینب کبری(س) در راستای افشای ظلم، نفاق و بیان حق از هیچ تلاشی دریغ نکردند و به دنبال آن بودند که چهره نفاق سنگین یزید در واقعه عاشورا را علنی کنند. حضرت زینت(س) ادامه دهنده ،تکمیل کننده و به ثمر نشانده این راه بود.

حجت الاسلام طائب ادامه داد: بر این اساس علاوه بر سختی هایی که برجسم حضرت زینب(س) و اطرافیان وی در طول مسیر به دلیل مسافرت های طولانی، کتک ها وگرسنگی ها وارد شده بود و همچنین کلماتی که علیه آنها گفته می شد. دشمنان آنها را با عنوان خوارج، یاقی و آشوبگر معرفی کردند. تمام این مسائل و مقاومت حضرت زینب(س) و همراهانش در طول مسیر سبب شد که بتوانند این نفاق سنگین را شکست دهند وامروز یزید چهره ای باشد که در جهان اسلام کسی او را نمی پذیرد.

وی در پاسخ به این که چرا مقاومت در مقابل ظلم در تاریخ همواره با توطئه های انسان های مزدور جبهه باطل همراه بوده است، خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای استکبار برای بقای خود و ضربه زدن به طرف مقابل، استفاده از نیروهای استکبار، نیروهای نفوذی و خودفروخته است که مجموعه اینها یک جبهه را در داخل جامعه اسلامی تشکیل می دهند وموریانه وار وموذیانه از درون به تخریب می پردازند که مجموعه اینها را امروز با عنوان ستون پنجم یاد می کنند.

حجت الاسلام طائب ادامه داد: اگر ستون پنجم در قله های قدرت نفوذ کند می تواند به اهداف خود برسد که در طول تاریخ دشمن از این ابزار برای رسیدن به اهداف خود بسیار استفاده کرده است. به هرحال اسلام از مجموعه این ابزارها و نفوذها به عنوان منافقین یاد کرده و گاهی هم "مرجفون" نامیده است. یعنی کسانی که در شهر شایعات دروغ پخش می کنند که در طول تاریخ دشمن از این امور بهره های های زیادی برده که راه مقابله با این جریان داخلی دشمن، بصیرت است.

این استاد حوزه ودانشگاه همچنین درخصوص نقش بحران سوریه در پیشبرد اهداف جبهه حق و در تقابل بین حق وباطل گفت:امروز در سوریه کل جریان کفر و نفاق دست به دست هم دادند تا خودشان را از مهلکه ای که دچار آن شده اند نجات دهند. اسرائیل و آمریکا در پیدایش چهره های منافق در این منطقه دخالت داشتند و ما می بینیم که وقتی ماجرای لیبی رخ می دهد، برخلاف همه سنت های انقلابیون که سعی می کردند دیکتاتور را حفظ کنند تا افشاگری شود، آنجا به سرعت دیکتاتور لیبی را کشتند چون پشت پرده های آمریکا و  اسرائیل ر را افشا می کرد.

حجت الاسلام طائب افزود: امروزه همه خوب می دانند که جبهه مقاومتی که آنها را به نبرد فرسایشی دچار کرده سوریه وحزب الله است که این دو دست دردست هم صهونیست و آمریکا را به یک نبرد فرسایشی دچار ساختند که آرام آرام می رود که منافقین وابسته به غرب را در کشورهای مرتجع از بین ببرند. به همین دلیل تمام دشمنان دست به دست هم دادند تا جبهه مقاومت را نابود سازند اما می بینیم باز مقاومت، حماسه ساز شد و توانست این جنگ جهانی استکباری پنهان در سوریه را زمین گیر کند و چهره های آنان را برای ملت ها نمایان کند.

وی افزود: بعد از یک دوران سکوت که در جهان اسلام ایجاد کرده بودند، امروزه ملتهای مسلمان آرام آرام از خواب بیدار می شوندو شعار حمایت از مقاومت در سوریه را می دهند که این دیداری وقتی به کمال خود برسد، روز سختی علیه اسکتبار واسرائیل خواهد بود.

نظر شما
پربیننده ها