شمارش معکوس برای معرفی منتخب جایزه "باروت خیس" ۹۳

جای خالی وندی شرمن در میان نامزدها

اعطای جایزه اسکار به فیلم ضد ایرانی «آرگو» از سوی همسر اوباما، سال گذشته اعضای شورای سیاست‌گذاری کنگره «سرزمین نور» را بر آن داشت تا جایزه‌ «باروت خیس» را به کسی بدهند که به صورت ناخواسته و علی‌رغم میل باطنی خود، با اقدام خود ناخودآگاه خدمت بزرگی به انقلاب اسلامی کرده است.
کد خبر: ۱۳۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۵ - 06March 2014

جای خالی وندی شرمن در میان نامزدها

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، جایزه باروت خیس به صورت سالانه به مخالفان جمهوری اسلامی ایران که ناخودآگاه توطئه یا طرحی شوم را علیه ایران اسلامی برملا میکنند و حقیقت زر و زور و تزویر استکبار را نمایان میسازند، اهداء میشود و به اعتقاد کارشناسان این اقدام روابط پیدا و پنهان جشنواره اسکار با لابیهای کاخ سفید را آشکار نمود، چرا که آرگو فیلمی سفارشی برای تحریف واقعه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران است.

در بیانیه نخستین دوره اهدای این جایزه آمده است: جایزه باروت خیس به نمایندگی از مردم شریف ایران اسلامی، جسورانه دست به انتخاب و نمایش آدمهای مضحکی میزند که همواره پوشالی بودنشان برای همه آشکار بوده و هست و این ماهیت هنگامی که آمیخته با خود باوری کاذبشان میشود، بدل به حماقت بیپایان میشود، باروت خیس با شعار "عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد" از همین لحظه موجودیت خود را به عنوان رسواکننده قدرتمندان بیچشم و گوش به مردم جهان اعلام میدارد، این به معنی تعریف و تمجید نیست؛ بلکه ماهیت سیاستمداران بیگانه است. عقل سلیم حکم میکند، باروتی که خیس شده باشد هرچند باروت است و به ظاهر خطرناک، اما هیچ خطری ندارد، چراکه تنها برادهای بیخاصیت و بیاثر از جنس کینه و بخل است. بنابراین امسال اینجایزه تعلق میگیرد به خانم میشل اوباما، چراکه اهدای اسکار به فیلم آرگو پردهبرداری رسمی از سرسپردگی مطلق هالیوود به کاخ سفید و اعلام رسوایی جایزه پوچ اسکار است.

در همین حال سردار "محمدرضا نقدی"، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم اختتامیه دهمین کنگره رهاورد سرزمین نور با اشاره به اعطای جایزه اسکار از سوی میشل اوباما به کارگردان فیلم ضدایرانی آرگو اظهار داشت: ما استقبال میکنیم که این حقایق برای ملت ایران روشن بشود چون اگر میلیاردها خرج میکردیم که حقیقت اسکار را به جهانیان معرفی کنیم نمیتوانستیم اما این اقدام توسط همسر اوباما حقایق جایزه اسکار را که تابع جریان سلطه است به جهانیان نشان داد.

وی با بیان اینکه اهدای جایزه "باروت خیس" تشییع جنازه اسکار است، گفت: اهدای جایزه اسکار توسط میشل اوباما هدیه بزرگی در راستای آگاهی بخشی به مردم جهان بود.

مراسم اعطای این جایزه در دهم فروردین ۹۲ با حضور بیش از پنج هزار نفر از مسئولان کشوری، لشکری و اعضای کاروانهای راهیان نور در مشهد شهیدان شلمچه برگزار و سفیر دولت سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران از سوی مسئولان برگزاری کنگره به صورت رسمی دعوت شد اما در مدت سه روز برگزاری کنگره ره آورد سرزمین نور، وی پاسخی به دعوت صورت گرفته نداد.

به این ترتیب به دلیل عدم حضور نماینده منافع آمریکا در ایران جایزه «میشل اوباما» به صورت نمادین توسط پدر شهید احمدی روشن به همسر اوباما اعطا شد و سپس به رئیس اداره پست خرمشهر تحویل داده شد تا به سفارت سوئیس ارسال گردد.

سال گذشته همچنین دهها خبرنگار و عکاس از شبکههای برون مرزی صدا و سیما و رسانههای خارجی از کشورهای منطقه از جمله ترکیه، قطر، عراق، افغانستان، چین و لبنان این مراسم را پوشش خبری دادند و نمایندگانی از هند، مالزی، کانادا، پاکستان، عربستان، ترکیه، عراق، چین، سریلانکا، تاجیکستان، میانمار، مراکش، ماداگاسکار، تانزانیا، سومالی، قزاقستان، گرجستان، ازبکستان، ترکمنستان، افغانستان، کنیا، تایلند، اندونزی، کامبوج، نیجریه، کنگو، الجزایر و سودان برای شرکت در این برنامه به خوزستان آمده بودند.

این در حالی است که خبر این مراسم علی رغم میل رسانههای خارجی در برخی شبکهها نظیر بیبی سی فارسی منعکس شد به طوری که همسر اوباما گفت: "من همسر رئیس جمهور آمریکا هستم و اگر کاری کنم با واکنش رسانهها مواجه خواهد شد" و به بستن بند کفش خود اشاره کرده بود که ممکن است باعث جریان سازی شود!

در همین حال به گفته جعفری رئیس مرکز بسیج صدا و سیما در دومین روز کنگره سرزمین نور در شلمچه خوشبختانه رسانههای داخلی به این موضوع به طور وسیع پرداختند اما رسانههای خارجی و آمریکایی در حین پخش مصاحبه دستاندرکاران کنگره سرزمین نور، زمانی که موضوع اهدای جایزه باروت خیس به همسر اوباما مطرح شد، این مصاحبه را قطع کردند تا آن را بازتاب ندهند.

اوباما و کرونبرگ کاندیدای نهایی باروت خیس

امسال نیز ۵ نفر کاندیدای دریافت جایزه باروت خیس هستند که در روز آخر جشنواره سرزمین نور که ۲۵ اسفندماه خواهد شد، به کاندیدای معرفی شده از سوی هیات داوران این جایزه اهدا خواهد شد که این۵ نفر عبارتند از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی، تاریا کرونبرگ، رئیس کمیته امور خارجی پارلمان اروپا، جان کری، وزیر امورخارجه ایالات متحده آمریکا و باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا که از این میان طبق آخرین اخبار اعلام شده، اوباما و کرونبرگ به مرحله نهایی راه یافتهاند.

این در حالی است که به اعتقاد برخی صاحب نظران با توجه به اظهارات ضد ایرانی اخیر وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا و پاسخ دندان شکن مردم در راهپیمائی ۲۲ بهمن امسال به اظهارات سخیف این مقام آمریکایی، جای وی برای دریافت جایزه باروت خیس، درمیان نامزدهای انتخاب شده خالی است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار