حجت الاسلام مرادی

فاطمیه بهترین‌فرصت تبلیغ هویت شیعه

رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران با اشاره به اینکه دهه آخر صفر و ایام فاطمیه بهترین فرصت برای تبلیغ هویت شیعه است، گفت: اینکه دو بانوی برتر اسلام بارگاهی ندارند، نباید سکه‌ای به نام آن‌ها ضرب کرد؟!
کد خبر: ۱۳۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۸ - 06March 2014

فاطمیه بهترین‌فرصت تبلیغ هویت شیعه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از فارس، همایش «فاطمیه و فرصتهای تبلیغ» صبح امروز(پنجشنبه ۱۵ اسفند ماه) با حضور آیتالله نجمالدین طبسی استاد خارج حوزه علمیه قم، حجت الاسلام شهاب مرادی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سیدمصطفی میرلوحی مدیرکل روابط عمومی و بینالمللی دانشگاه امام صادق(ع) و جمعی از مبلغان فاطمی در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای اندیشه به همت گروه علمی فرهنگی امام هادی(ع) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم شهاب مرادی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به اینکه اساس، بنیان و هویت شیعه فاطمه زهرا(س) است، بیان داشت: آنچه که مورد غفلت واقع شده است، بانویی است که مادر صدیقه کبری(س) است، خانمی که به راحتی میتوانیم دربارهاش سلاماللهعلیها بگوییم، چرا خداوند بر حضرت خدیجه(س) سلام میفرستد و بانوان بهشتی را برای کمک به ایشان به زمین میفرستد.
 
وی با بیان اینکه ای کاش درباره بانوی درجه یک اسلام بیش از این تبلیغات صورت گیرد، افزود: ای کاش سخنان عایشه درباره شخصیت وجودی حضرت فاطمه(س) را بازگو میکردیم، اگر این مسائل گفته میشد دیگر جامعه شیعه نگرانی و ناراحتی نداشت.
 
حجتالاسلام شهاب مرادی با اشاره به اینکه سال گذشته در کشور نام هیچ دختری خدیجه گذاشته نشده است، نسبت به این مهجوریت ابراز نگرانی کرد و گفت: هیچ خیابانی در کشور ما نامی از حضرت خدیجه(س) نیست، حتی در روز ولادت حضرت زهرا(س) شعرهایی که در وصف حضرت صدیقه کبری(س) سروده میشود، نسبت به مادر فاطمه(س) بیمهری صورت میگیرد، حتی در میان متدینان وقتی میپرسید که کدام بانو را بیشتر دوست دارید، از حضرت سکینه نام میبرند، در حالی که مادر و اساس اهل بیت(س)، خدیجه کبری(س) است.
 
وی با بیان اینکه در کشور هیچ سکهای به نام حضرت خدیجه(س) و حضرت فاطمه(س) ضرب نشده است، ادامه داد: در صورتی که برای امامزادگان این کار صورت گرفته است، حال آنکه این دو بانوی برتر اسلام چون بارگاهی ندارند، نباید سکهای به نام آنها ضرب کرد! در حالی که باید بیش از این تبلیغات صورت گیرد، چرا که حضرت خدیجه(س) نماد اخلاص و پاکبازی است.
 
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به اینکه اسلام با شمشیر امام علی(ع) و ثروت حضرت خدیجه(س) رشد یافت، ابراز داشت: دهه آخر صفر که سالروز رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) است و ایام فاطمیه بهترین فرصت برای تبلیغ هویت شیعه است که نباید از آن غافل ماند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار