حجت‌الاسلام شهیدی عنوان کرد

تشکیل بانک ژنتیک شهدای مفقودالاثر طی ۳ ماه آینده/ پرداخت معوقات ایثارگران به دستور رئیس‌جمهور

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از تشکیل بانک ژنتیک شهدای مفقودالاثر طی ۳ ماه آینده خبر داد و افزود: براساس دستور رئیس‌جمهور در چند ماه آینده بخش عظیمی از مطالبات خانواده ایثارگران پرداخت خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰ - 07March 2014

تشکیل بانک ژنتیک شهدای مفقودالاثر طی ۳ ماه آینده/ پرداخت معوقات ایثارگران به دستور رئیس‌جمهور

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلاموالمسلمین "سیدمحمدعلی شهیدی" رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتوگو با ایکنا، با اشاره به راهاندازی بانک اطلاعات ژنتیک شهدا، گفت: با توجه به اینکه تعداد زیادی از شهدا مفقودالاثر هستند، باید نسبت به شناسایی آنها اقدام کرد.

تشکیل بانک ژنتیک شهدا

وی ادامه داد: با توجه به پیشرفتهای روزافزون علم به ویژه در زمینه ژنتیک، میتوان از این ابزار برای شناسایی دقیق این گروه از شهدا استفاده کرد. این امر مدتی است که کاربردی شده و تاکنون تعدادی از شهدا با استفاده از همین روش شناسایی شدهاند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید درباره راهاندازی بانک اطلاعاتی ژنتیک شهدا، اظهار کرد: با توجه به ارتباط بنیاد شهید با خانوادههای شهدا و با کمک سایر ارگانهای فعال در این زمینه، در تلاش هستیم که طی ۳ ماه آینده، اسناد بانک اطلاعاتی شهدای مفقودالاثر را جمعآوری کنیم.

وی افزود: این امر میتواند راهکاری مناسب برای تسلی خاطر بازماندگان شهدا باشد و بنیاد شهید با شناسایی دقیق شهدا، میتواند تا حدودی دین خود را به این عزیزان و خانوادههای آنها ادا کند.

قانون جامع خدمات ایثارگران

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران قانون جامع خدمات ایثارگران را یکی از اقدامات این بنیاد عنوان کرد و افزود: قانون جامع خدمات ایثارگران مربوط به مسائل خدماتی ایثارگران است که مسائل مربوط به مناسبسازی مبلمان شهری، خدمات بهداشتی و رفاهی از جمله تبصرههای این قانون به شمار میآید.

وی اذعان کرد: پرداخت برخی معوقات خانواده ایثارگران در ماههای گذشته نیز در دستور کار بوده و براساس دستور رئیس جمهوری در چند ماه آینده بخش عظیمی از این مطالبات پرداخت خواهد شد تا بیش از این شرمنده شهدا، ایثارگران و خانوادههای آنها نباشیم.

بنیاد شهید عزمش را جزم کرده که به خانواده شهدا و ایثارگران خدمت کند

حجتالاسلام شهیدی با بیان اینکه تا ابد مدیون شهدا هستیم، تصریح کرد: باید با تمامی توان در خدمت شهدا و خانوادههایشان بود؛ هر چه در این زمینه فعالیت کنیم نمیتوانیم ایثار و از خودگذشتگی آن بزرگواران را جبران کنیم. نباید از خاطر برد که هر چه داریم از آنان است.

وی یادآور شد: تاکنون در زمینه رسیدگی به امور شهدا و ایثارگران کمکاریهایی صورت گرفته است، ولی بنیاد شهید با عزمی راسخ وارد میدان شده تا این کمکاریها را جبران کند و تا حدودی از شرمندگی شهدا، ایثارگران و خانوادهایشان درآید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار