حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک کاشانی :

دولت باید فرهنگ سازی کند تا تولید و مصرف کالای ملی در اولویت باشد

برای آنکه حماسه اقتصادی در حوزه فرهنگ و هنر به وجود بیاید دولت آینده باید به طور جدی به زیر ساختهای فرهنگی کشور توجه داشته باشد
کد خبر: ۱۳۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۳ - 22July 2013

دولت باید فرهنگ سازی کند تا تولید و مصرف کالای ملی در اولویت باشد

حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک کاشانی نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درگفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس گفت: باطن روزه انسان را از انجام گناه بازمیدارد تا به معصیت آلوده نشود و به راه حرام نرود که این نشاندهنده تقواست.تقوا فقط در زمینههای اخلاقی نیست بلکه در همه زمینههاست بنابراین خوب است که در زمینههای مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی رعایت تقوا را داشته باشیم.

وی افزود: خدا را شکر حماسه سیاسی که مد نظر مقام معظم رهبری بود در انتخابات ریاست جمهوری تحقق پیدا کرد و حالا با آمدن دولت جدید نوبت به این رسیده که همه سعی و تلاش کنیم و شرایط به وجود آمدن حماسه اقتصادی را فراهم کنیم.

نماینده مردم اصفهان تصریح کرد: برای آنکه حماسه اقتصادی در حوزه فرهنگ و هنر به وجود بیاید دولت آینده باید به طور جدی به زیر ساختهای فرهنگی کشور توجه داشته باشد و علاوه بر آن همه سعی و تلاش خود را معطوف به این نکته کند که قوانین الهی در جامعه اجرا شوند و اخلاق دینی در جامعه رواج پیدا کند.

وی ادامه داد: قرار است نظام نامه ای توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب برساند که بر اساس آن دولت موظف است فعالیت تمام دستگاه های خود را بر اساس مباحث فرهنگی تنظیم کند. مثلا وزارت راه و شهر سازی اگر در حال ساخت یک بزرگراه در جاده های بین شهری است، حتما باید به فکر نمازخانه هم باشد. این یعنی پیوست فرهنگی. یا مثلا اگر مسکن مهر ساخته می شود، به فکر مراکز فرهنگی مثل فرهنگسراها در آن باشند. البته این به شرط آن است که نگاه رئیس جمهور و وزرا به فرهنگ حاشیه ای نباشد و آن را جدی بگیرند. در غیر این صورت هر قدر هم که قانون تصویب شود اثری نخواهد داشت.

حجت الاسلام کاشانی اظهار داشت: تحقق پیوست فرهنگی در صورتی اجرایی خواهد شد که وزیری اسلام شناس و خدا ترس و متعهد و هم راستا با اصولی که مقام معظم رهبری در زمینه فرهنگ و هنر مطرح می کنند  اداره فرهنگ و ارشاد این مملکت را به عهده بگیرد و همه سعی و تلاشش این باشد که از قانون تبعیت کند.

وی افزود: اولویت دوم وزیر فرهنگ و ارشاد و دولت آقای روحانی، برنامه ریزی برای رشد و توسعه فرهنگ اقتصاد مقاومتی و حمایت همه جانبه از تولید ملی است. دولت باید طوری فرهنگ سازی کند که تولید و مصرف کالای ملی در صدرالویت های زندگی همه مردم ایران باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: تا کنون در حوزه تولید فیلم های فاخر اقدامات خوبی انجام شده است و کارهای بسیار بزرگی در حوزه صورت گرفته است اما اشکالاتی هم وجود داشته که مجلس این اشکلات را به دقت بررسی خواهد کرد. کمیسیون فرهنگی مجلس آمادگی دارد طرح هایی که در مورد چگونگی بهترهزینه کردن بودجه فیلم های فاخر است را بررسی کند و در صورتی که به جمع بندی درستی رسید آن را به تصویب برساند و مقدمات اجرایی شدن آن را فراهم کند. 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار