بازتاب جهانی سخنان روز گذشته رهبر انقلاب درخصوص رابطه با آمریکا

حضرت آیت الله سید علی خامنه ای در جمع مسئولان و مقامات ایرانی خاطر نشان کردند که امریکا ثابت کرده است غیرقابل اعتماد است و به روابط مستقیم با این کشور خوشبین نیستم.
کد خبر: ۱۳۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳ - 22July 2013

بازتاب جهانی سخنان روز گذشته رهبر انقلاب درخصوص رابطه با آمریکا

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع کارگزاران و مسئولان کشور بازتاب های مختلفی در رسانه های جهان داشته است و بیشتراین رسانه ها به موضوع غیرقابل اعتماد بودن امریکا در سخنان ایشان پرداخته اند.

در حالی که طی هفته های اخیر گزارشاتی از احتمال آغاز مذاکرات مستقیم بین ایران و امریکا در آینده منتشر شده است و برخی از مقامات امریکایی نیز در اظهارنظرات خود از برگزاری مذاکرات مستقیم با ایران استقبال کرده اند، سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب نشان داد که همچنان دیدگاه مثبتی در ایران نسبت به امریکا وجود ندارد که این موضوع مورد توجه برخی از رسانه های خارجی قرار گرفته است.


"بی بی سی" انگلیس در پوشش سخنان رهبر معظم انقلاب گزارش داده است: آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران در دیدار با مسئولان و مقام های ارشد با اشاره به اظهارات مقام های آمریکایی در روزهای اخیر برای مذاکره گفت: "در ابتدای امسال هم گفتم که به مذاکره با آمریکا خوش بین نیستم، اگرچه در سالهای گذشته مذاکره در مسائل خاصی همچون عراق را منع نکردم."


این خبرگزاری همچنین گزارش داده است: رهبر ایران خطاب به مسئولان جمهوری اسلامی گفت: "در تعامل با دنیا، هنر این است که بتوانید راه خود را ادامه دهید بدون آنکه طرف مقابل بتواند مانع حرکت شما بشود و اگر تعامل با دنیا منجر به برگشت از مسیر شود، یک خسارت است."


خبرگزاری "الجزیره" قطر نیز طی گزارشی از سخنان حضرت آیت الله خامنه ای گزارش داد: با وجود تاکید دولتمردان و اعضای کنگره امریکا به استفاده از دیپلماسی در قبال ایران باید توجه داشت که آنها هیچ وقت قابل اعتماد نبوده اند. این خبرگزاری همچنین در پوشش بخش هایی از سخنان رهبر انقلاب گزارش داده است که ایشان نسبت به برقراری رابطه با امریکا خوشبین نیستند هر چند مخالفتی با تعامل با امریکا در موضوعات حاشیه ای مانند برخی مسائل منطقه ندارند.


خبرگزاری "ترند" آذربایجان هم گزارش داده است: رهبر جمهوری اسلامی ایران با وجودی که مخالفتی با مذاکره با آمریکا در برخی مسائل مانند موضوع عراق ندارد ولی بیان کرده است که به دلیل غیر منطقی  و غیر قابل اعتماد بودن دولتمردان امریکایی به مذاکره مستقیم با آنها بدبین است.


"واشنگتن پست" امریکا نیز با انتشار خبری از سخنان رهبر معظم انقلاب گزارش داده است: رهبر ایران مذاکره با آمریکا را رد نکرده، ولی خواستار احتیاط در این زمینه شده و دولت آمریکا را غیر قابل اعتماد توصیف کرده است. واشنگتن پست همچنین گزارش داده است، آیتالله خامنهای گفته اند ما همیشه به تعامل با جهان اعتقاد داشته و داریم؛ اما نکته مهم، شناخت طرف مقابل و مشخص نمودن اهداف و تاکتیکهای آنهاست.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار