میرزایی خبر داد

تشکیل کارگروه تخصصی اندیشه‌های راهبردی مقام معظم رهبری در حوزه کتاب

مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب از تشکیل کارگروه تخصصی اندیشه‌های راهبردی مقام معظم رهبری در عرصه کتاب برای پاسخ‌گویی به اقتضائات تحول در حوزه کتاب خبر داد و گفت:‌ گام نخست در این کارگروه، برنامه‌ریزی سلسله نشست‌های تخصصی است.
کد خبر: ۱۳۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹ - 09March 2014

تشکیل کارگروه تخصصی اندیشه‌های راهبردی مقام معظم رهبری در حوزه کتاب

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "نجفعلی میرزایی" مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب بر ضرورت توجه به دیدگاهها و اندیشههای راهبردی مقام معظم رهبری در حوزههای تخصصی کتاب به عنوان سرآغاز تحول بنیادین در مدیریت و مهندسی کتاب در ایران  تأکید کرد و گفت: بدون تردید رهبر معظم انقلاب در حوزه کتاب و تمام سطوح مدیریتی، مهندسی، طراحی، دیدگاههای تخصصی و کتابپژوهانه دارند.
 
وی ادامه داد: با توجه به نقش بنیادین کتاب در نهضت علمی و نیز رشد جامعهسازی اسلامی و توسعه ایران و جهان اسلام، مقام معظم رهبری گذشته از اینکه شخصاًً سالانه در نمایشگاه بینالمللی کتاب شرکت میکنند و در طول سال با دستاندرکاران کتاب و اهل قلم دیدارهای خاص دارند، رهنمونهای ایشان همواره در قلمروی کتاب تعیینکننده است. با این وجود، نگرشهای راهبردی و علمی رهبری در حوزه کتاب فقط یکی از گنجینههای فکری معظمله است.
 
میرزایی در ادامه با نگاهی به وضعیت کتاب و آسیبهای قابل توجه مدیریت کتاب در کشور گفت: شاید اولین چیزی که در روزهای آغازین مدیریت من در خانه کتاب، ذهن ما را حساس کرد، خرسندی از گنجینه اندیشههای ارجمند معظمله در این حوزه و سرمایه بزرگ و فاخر دیدگاههای ایشان در این بخش بود. با توجه به حقیقت تلخ وضعیت کتاب و کتابخوانی و نشر و مدیریتهای آنها از یک سو و وجود موقعیت ممتاز نظرگاههای ایشان، از آغازین روزهای کار در خانه کتاب به فکر تشکیل کارگروه تخصصی اندیشههای راهبردی رهبری در حوزه کتاب افتادیم.
 
وی در ادامه به اقدامات جدید خود در خانه کتاب اشاره کرد و افزود: پس از بررسی این مسئله و تأکید سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت تسریع در این امر مهم، "کارگروه تخصصی اندیشههای راهبردی مقام معظم رهبری در حوزه کتاب"، کار خود را آغاز کرده است. گام نخست در این کارگروه، برنامهریزی سلسله نشستهای تخصصی است. دستور کاری برای ادامه این حرکت تنظیم و تدوین شده است. در گام بعدی درصدد هستیم تا در راستای تحقق منویات معظمله، طرحی جامع درباره کتاب تدوین کنیم.
 
مدیرعامل خانه کتاب ادامه داد: همچنین ساختارهای پیشنهادی خانه کتاب به نهادهای مرتبط با کتاب در کشور و ترجیحاً شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگر نهادهای بالادستی ارسال خواهد شد. مطابق طرح پیشنهادی خانه کتاب و معاونت فرهنگی، ساختارها، معیارهای مدیریت انسانی و دیگر اقتضاهای مدیریتی مورد نیاز برای بسترسازی تحقق فرامین و راهبردهای مقام معظم رهبری در درون نهادهای فرهنگی مرتبط، ساماندهی و برای تنفیذ به بخشهای ذیربط ارسال خواهد شد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار