وزیر امور خارجه روسیه؛

دولت سوریه و مخالفان آن باید برای اخراج تروریست ها همکاری کنند

سرگی لاوروف طی سخنانی در رابطه با چگونگی حل بحران سوریه بیان داشت که دولت سوریه و مخالفان آن باید برای اخراج تروریست ها از کشور همکاری کنند.
کد خبر: ۱۳۴۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۳ - 22July 2013

دولت سوریه و مخالفان آن باید برای اخراج تروریست ها همکاری کنند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "رویترز" انگلیس، سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در سخنان روز دوشنبه خود در رابطه با چگونگی حل بحران سوریه بیان داشت که حل این بحران نیازمند همکاری دولت و مخالفان سوریه برای اخراج تروریست ها و افراط گرایان از این کشور است.


وزیر امور خارجه روسیه که با "قدری جمیل" معاون نخست وزیر سوریه در رابطه با امور اقتصادی دیدار داشته است تاکید کرد که برای برگزاری هرگونه مذاکرات صلحی بین دو طرف باید به توافقات حاصله از نشست های قبلی احترام گذاشت. این مقام روسی در این رابطه به توافق طرفین شرکت کننده در مذاکرات در ایرلند شمالی اشاره داشته است که در آن توافق شده بود که دولت و مخالفان سوریه باید برای رسیدن به یک صلح جامع برای اخراج تروریست ها و افراط گرایان از کشور تلاش و همکاری نمایند.


در این رابطه لاوروف اشاره داشته است که تا زمان کنونی گروه اصلی مخالفان سوریه یعنی شورای ملی مخالفان آمادگی خود را برای این موضوع نشان نداده است.


شایان ذکر است که به اعتقاد بسیاری از صاحبنظران علت اصلی تداوم و گسترش خشونت ها در سوریه حضور و فعالیت گروه های افراطی و تروریستی در این کشور است که عمدتا تابعیتی خارجی داشته و توسط برخی از کشورهای منطقه حمایت و مسلح می شوند.

نظر شما
پربیننده ها