ماجرای "پرتاب کفش" شهید جعفرزاده به بنی‌صدر

مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا شعار همیشگی "ابراهیم" بود، از بصیرت بالایی برخوردار بود و دشمنی با آمریکا و ایادی‌اش بخش اصلی خط فکری این شهید والامقام را تشکیل می‌داد.
کد خبر: ۱۳۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۰ - 11March 2014

ماجرای

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از یزد، مادر شهید "ابراهیم جعفرزاده" در خصوص استکبارستیزی و دشمنشناسی فرزند شهیدش اظهار کرد: مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا شعار همیشگی "ابراهیم" بود، او از بصیرت بالایی برخوردار بود و دشمنی با آمریکا و ایادیاش بخش اصلی خط فکری این شهید والامقام را تشکیل می داد.

وی با اشاره به بصیرت سیاسی این شهید شجاع و انقلابی افزود: او در دوران تصدی رئیس جمهور مخلوع، ابوالحسن بنی صدر می گفت " بنی صدر دستنشانده آمریکا و اسرائیل است" و آن زمان که بنی صدر کاندیدای ریاست جمهوری شد خیلی ناراحت بود و همواره برای نشان دادن چهرۀ واقعی او به مردم انقلابی تلاش میکرد.

وی در این رابطه به بیان خاطرهای از فرزند شهیدش پرداخت و افزود: زمانی که بنی صدر برای ارائه سخنرانی و تبلیغات انتخاباتی اش به استان اصفهان سفر کرده بود، شهید "ابراهیم جعفر زاده" به نشانۀ اعتراض و تبری جُستن، کفشهایش را در آورده و به سوی او پرتاب کرد، چرا که معتقد بود این فرد غربزده نباید سُکاندار جامعه علوی شود.

"همدم جعفری" در رابطه با روحیات اخلاقی فرزندش گفت: همۀ خصوصیات اخلاقی ابراهیم خوب و عالی بود، رفتار و کردارش با خانواده، دوستان، و همسایگان  زبانزد بود، برای خواهران و برادرانش احترام خاصی قائل می شد و "صله رحم" در مَنظر او ارزش والایی داشت.

مادر شهیدان جعفر زاده افزود: ابراهیم در همه کارهایش از جمله در انجام عبادات مانند نماز و روزه خیلی مقید بود و همیشه اعمالش را از روی اخلاص انجام می داد.

وی افزود: تا زمان شهادتش ما نمیدانستیم او در چه پُست و سِمتی مشغول به فعالیت است و هر وقت که من یا پدرش در مورد شغلش از او سوال می کردیم، به گونهای از پاسخگویی طفره میرفت.

 "جعفری" با بیان اینکه اخلاص در زندگی این شهید حرف اول را می زد، گفت: هنگامیکه پدرش به جبهه رفت متوجه شد آقا ابراهیم در سِمت فرماندهی مشغول به فعالیت است.

بانو "همدم جعفری" با اشاره به اینکه شهدا هیچگاه زیر بار ذلت نمی رفتند، تصریح کرد: اگرچه شهدا امروز نیستند ولی راهشان که همان راه امام حسین(ره) است همواره ادامه دارد.

مادر شهید ابراهیم جعفر زاده در پایان اظهار کرد: نه من، نه همسرم و نه فرزندان شهیدم هیچکدام قابل این انقلاب نیستیم و هر چه انجام داده ایم وظیفه مان بوده است.

ابراهیم جعفرزاده دومین فرمانده تیپ مستقل ۱۸ الغدیر یزد بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار