اصلانی:

وضعیت فرهنگی آمریکا از وضعیت اقتصادی آن آشفته‌تر و متزلزل‌تر است

رئیس بسیج جامعه زنان گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت اقتصادی نیست؛ بلکه به این معناست که از هر چه که داریم بیشترین استفاده را ببریم و به عنوان مثال خام‌فروشی را به صورت کلی کنار بگذاریم.
کد خبر: ۱۳۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۸ - 10March 2014

وضعیت فرهنگی آمریکا از وضعیت اقتصادی آن آشفته‌تر و متزلزل‌تر است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان در نخستین جشنواره جهیزیه ایرانی در سالن شهید اصغرزاده مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا(ع) اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم  که گفتمان فرهنگی ما امروز زیر ذرهبین جهانیان قرار دارد و همه میخواهند ببینند نظامی که از نظر اقتصادی،امنیتی و اطلاعاتی  امریکا را شکست داده است در میدان فرهنگی  چه حرفی برای گفتن دارد.

رئیس بسیج جامعه زنان کشورافزود: از طرف دیگر  امروز با اضمحلال نظام اقتصادی لیبرال دموکراسی چشم جهانیان به ماست تا چگونگی اجرایی شدن سیاستهای اقتصاد مقاومتی را در کشور ما ببینند  و از آن برای رفع مشکلات اقتصادی خود بهره ببرند.

وی خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از روسای جمهور و مقامات عالی رتبهای که توسط ما برای حضور در اجلاس مختلف دعوت میشوند این تقاضا را دارند که بتوانند  با رهبر معظم انقلاب دیدار کنند  و سیاستهای  اقتصاد مقاومتی را فرا بگیرند.

اصلانی با بیان این که دنیا در حال تحولات اساسی بیان کرد: در این تحولات جایگاه ایران غیرقابل چشمپوشی است و در واقع در این پیچ تاریخی ایران است که نقش اساسی را ایفا میکند زیرا  پس از قریب به دو قرن اقتصاد آمریکا سقوط کرده و امروز پس از اقتصاد چین قرار دارد.

وی با بیان اینکه امروز آمریکا مقروضترین کشور دنیاست و برای برون رفت از مشکلاتش هیچ راه چارهای ندارد اظهار کرد: جنبشهای اجتماعی هماکنون در امریکا به وجود آمده است که نشان می دهد تنها یک درصد از جامعه امریکا از سیاستهای اقتصادی لیبرال دموکراسی رضایت دارند.

رئیس بسیج جامعه زنان تصریح کرد: این شرایط در دورهای اتفاق میافتد که چند سال پیش فرانسیس فوکویاما که یکی از مطرحترین تئوریسینهای لیبرال دموکراتهاست گفته بود که ما به پایان تاریخ رسیدهآیم و پایان تاریخ به این معناست که در امریکا تمام خورده فرهنگها را در خود هضم کرده و جهانی مبتنی بر فرهنگ امریکایی در حال به وجود آمدن است.

اصلانی ابراز کرد: در واقع آنها معتقد بودند که دنیا تبدیل به دهکدهایی شده که امریکا کدخدای آن است اما امروز میبینیم که اقتصاد این کشورها کاملا متزلزل است و هنگامی که مقام معظم رهبری بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح میکنند مورد توجه جهانیان قرار میگیرد.

وی اضافه کرد: البته باید در نظر داشته باشیم که وضعیت فرهنگی امریکا از وضعیت اقتصادی آن آشفتهتر و متزلزلتر است زیرا در یک مورد چندی پیش در رسانهها اعلام شد که 40 میلیون نفر از جمعیت امریکا به صورت بلامشروط به دنیا امدهاند که این امر برای آنها تبعات زیادی را به دنبال دارد.

رئیس بسیج جامعه زنان عنوان کرد: آنها موفق شدند که روی این همه آشفتگی و نابسامانی با در دست داشتن بنگاههای تبلیغاتی و رسانهای سرپوش بگذارند و مانع از انتشار ابعاد شکست امریکا شوند.

اصلانی گفت: طبق آخرین اخبار 3 تا 4 میلیون نفر در آمریکا زیر پلها میخوابند و در اروپا هم همین اتفاق میافتد و این به ما نشان میدهد که لیبرال دموکراتی در حال رسیدن به اضمحلال است و دنیا میخواهد تصمیم بگیرد که گفتمان رایج خود را چگونه انتخاب کند.

وی تصریح کرد: اگر ما چند فرایند را در کشور طی کنیم نباید شک داشته باشیم که گفتمان اینده جهان گفتمان انقلاب اسلامی خواهد بود و یکی از مهمترین این موارد به کار بستن سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی است.

رئیس بسیج جامعه زنان خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت اقتصادی نیست؛ بلکه به این معناست که از هر چه که داریم بیشترین استفاده را ببریم و به عنوان مثال خامفروشی را به صورت کلی کنار بگذاریم.

وی ضمن تشکر از زوجهای جوانی که کالاهای اصلی جهیزیه خود را از میان کالاهای ایرانی انتخاب کردهاند، گفت: مسلما این حرکت شما گام موثری در راستای حمایت از تولیدات داخلی و قدم بزرگی در اجرایی کردن سیاستهای اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری است.

نظر شما
پربیننده ها