کوفی عنان:

حل بحران سوریه نیازمند پذیرش نقش ایران است

دبیر کل سابق سازمان ملل بار دیگر بر ضرورت حضور ایران در مذاکرات صلح سوریه برای نتیجه بخش بودن این مذاکرات تاکید کرد.
کد خبر: ۱۳۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶ - 10March 2014

حل بحران سوریه نیازمند پذیرش نقش ایران است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از یورو نیوز، کوفی عنان دبیر کل سابق سازمان ملل طی سخنانی بر ضرورت تعقیب راهکارهای سیاسی برای حل بحران در سوریه و اکراین تاکید کرد.

کوفی عنان که قبل از اخضر ابراهیمی فرستاده ویژه سازمان ملل برای حل بحران سوریه بود، حل بحران سوریه را تنها با استفاده از راهکارهای سیاسی مقدور می داند و در این رابطه خاطرنشان کرد: بحران سوریه دارای پیچیدگی های متعددی است و باید به نقش همه بازیگران در این بحران برای دسترسی به یک توافق توجه کرد.

در این رابطه وی با اشاره به دلایل شکست مذاکرات ژنو 2 افزود: یکی از دلایل شکست مذاکرات ژنو عدم حضور همه بازیگران موثر در بحران سوریه بود و برای موفقیت یک راهکار سیاسی در بحران سوریه باید نقش ایران را در کنار بازیگران پذیرفت.

گفتنی است کوفی عنان در سال 2012 نیز به عنوان فرستاده ویژه سازمان ملل طرحی شش ماده ای برای حل بحران سوریه ارائه کرد که به دلیل اجرایی نشدن و عدم پیروی از آن، از سمت خود استعفا داد.

دبیر کل سابق سازمان ملل همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم تعقیب راهکارهای سیاسی برای حل بحران کنونی اکراین از سوی غرب و روسیه تاکید کرد.

وی در این رابطه افزود: برای رفع بحران کنونی در اکراین باید به دغدغه های همه طرفین بحران و گروه های سیاسی توجه کرد.

نظر شما
پربیننده ها