عبدالرضا رحمانی فضلی:

مذاکره را به معنای مبارزه می‌دانیم و با قدرت می‌ایستیم/پیگیری برای آزادی ۵ مرزبان ایرانی ادامه دارد

وزیر کشور در مشهدمقدس گفت: وزارت کشور پیگیر ازادی ۵ مرزبان ایرانی بوده و در حال مذاکره هستیم.
کد خبر: ۱۳۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۳ - 10March 2014

مذاکره را به معنای مبارزه می‌دانیم و با قدرت می‌ایستیم/پیگیری برای آزادی ۵ مرزبان ایرانی ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار خراسان رضوی با طرح این سوال که آیا پشت میز رفتن عدول از حق است، تصریح کرد: پشت میز رفتن عدول از حق نیست، تسلیم نیست، عدم بصیرت نیست بلکه اجرای فرمایش رهبر معظم انقلاب یعنی اتمام حجت با دنیا است.

وی افزود: ما همه شیوهها را پیش رو داریم. روزهایی در شورای امنیت بود که به ما پیغام میآوردند که فلان ساعت و فلان روز به شما حمله میشود. اسناد آنها موجود است. ما وقتی این موارد را بررسی میکردیم و به اطلاع رهبر انقلاب میرساندیم، ایشان در حاشیه آن مینوشتند آنها هیچ غلطی نمیتوانند بکنند، اما احتیاطهای لازم را داشته باشید.

رحمانی فضلی با بیان اینکه ما مذاکره را به معنای مبارزه میدانیم و همانگونه که مقاومت 8 ساله را مبارزه دانستیم و ایستادیم در این امر نیز با قدرت میایستیم، تاکید کرد: باید پشت سیاستهای کلانی که اجماع روی آن برقرار است، بایستیم. البته حق مردم است که از ارزشهای خود دفاع کنند. مردم به رهبری و رئیس جمهور اعتماد کردند و به نهادهای امنیتی، اطلاعاتی و سیاسی اعتماد و اعتقاد دارند و کار را واگذار کردهاند. باید تحلیل درست کنیم.

وزیر کشور گفت: آمریکا در شرایطی نیست که تعیین کننده باشد. بعد از فروپاشی شوروی آمریکا دیگر توان یکهتازی را ندارد. آمریکا از درون دچار تزلزل است. آمریکا مگر به کدام حوزه ما نفوذ کرده و موفقیت به دست آورده است؟ آیا در افغانستان موفق بودند؟ آیا در عراق موفق بودند؟ آیا در سوریه که برای آن روزشمار سقوط تعیین کرده بودند موفق بودند؟ بنابراین وقتی چنین دولتی در اوج ضعف است ما باید از اوج قدرتمان استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه 2 سیاست پیشبرد اهداف انقلاب و نگاه به سیاستهای رهبری را مورد توجه خود قرار داده به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: ما که تعارف نداریم. بنده در دورهای به عنوان رئیس دیوان محاسبات بودجه کشور را تصویب میکردم در خیلی از موارد بین قوا و دستگاهها اختلاف پیش میافتاد که در آن موقع دیوان حکم میشد. ما واقعا شرایط نامطلوب اقتصادی داشتیم و رشد 5- درصدی خطرات مضری برای کشور داشت.

رحمانی فضلی با اشاره به آخرین وضعیت از آزادی 5 مرزبانی ایرانی گروگان گرفته شده اظهار کرد: درحال مذاکره هستیم و انشاالله این پیگیریها و مذاکرهها به جای مطلوب برسد و حامل خبرهای خوش برای مردم باشد. 

وی با اشاره به حبس چند ایرانی در ترکمنستان نیز گفت: وزارت امور خارجه پیگیر وضعیت ایرانیان خارج از کشور است البته باید بگویم برخی با خروج خود از کشور سبب چنین مشکلاتی میشوند اما در هر حال وزارت خارجه پیگیر وضعیت ایرانیان است.

نظر شما
پربیننده ها