سردار سلامی:

تبدیل مصر به پایگاه امنیتی اسرائیل "لکه ننگین" است/ عاشورا از جنس حوادث ابدی است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تأکید کرد: از دید ما، در دنیای عرب این یک لکه ننگین است که مصر را از جبهه مقاومت اعراب خارج و به تکیه‌گاه امنیتی برای رژیم صهیونیستی تبدیل می‌کنند.
کد خبر: ۱۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۷ - 23July 2013

تبدیل مصر به پایگاه امنیتی اسرائیل

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران عصر دیروز در چهارمین همایش راهیان نور دانشآموزان که در سالن 5 آذر سازمان بسیج مستضعین برگزار شد، با بیان اینکه حوادث الهی در طول تاریخ صبغه جاودانگی داشتند، اظهار داشت: هر چیزی که رنگ الهی داشته باشد، جاودانه و ماندگار خواهد بود و با خصلت ابدی بودن عجین میشود.


وی عاشورا را از جنس حوادث ابدی و جاودانه عنوان کرد و افزود: عاشورا از این جهت جاودانه است که همواره در متن احساس، اندیشه، آرمان، آرزو، اعتقاد و تفکر انسانها کاملاً تازگی و طراوت و نشاط داشته و جنس عاشورا جنس حیات و زندگی و سرزندگی است.


جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: زمان قادر نیست موضوعات الهی را با غبار کهنگی روبهرو کند و دفاع مقدس نیز از جنس چنین موضوعاتی است.


سردار سلامی پیکار الهی بر سر ارزشها و تعالیم الهی را از ویژگیهای مهم دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: با چنین ویژگیهای بارزی، دفاع مقدس شایستگی جاودانه شدن و جاودانه ماندن را دارد. دفاع مقدس یک ذخیره و میراث ارزشمند هویتبخش برای ملت ایران است.


وی با بیان اینکه سختیها استحکام هویت، اعتبار، اقتدار، شخصیت و آزادی ارزشها را بههمراه میآورد، گفت: هیچ ملتی بدون تحمل سختیها ساخته نمیشود و در واقع دفاع مقدس موجب ایجاد ظرفیتی برای انقلاب اسلامی شد.
 

جانشین فرمانده کل سپاه بر همین اساس انقلابهای غیرالهی رخداده در طول تاریخ بشر را دارای ویژگی میرایی و استهلاک و خاموش شدن تدریجی عنوان کرد و افزود: در مقابل، انقلاب اسلامی هرروز با امواج و شوک سهمگینتری پنجه در پنجه قدرتهای بزرگ میکند و سیاستهای آنها را با شکست مواجه و اراده خود را بر آنها تحمیل میکند  و اینها بهبرکت دفاع مقدس است.


سردار سلامی افزود: جنگ به ما نظریه مبارزه علیه یک جهان قدرت را آموخت و یاد داد که چگونه میتوان در برابر آرایش قدرتهای بزرگ ایستاد و پیروز شد و سربلند بود.


وی با اشاره به فرهنگ شهادت، فداکاری، گذشت و تحمل سختی و امید از درسهای گرانبهای دفاع مقدس است، گفت: همچنان این درسها جاری و ساری است و کشورهای برخوردار از چنین میراثی، در برابر قدرتهای بزرگ شکست ناپذیر هستند.


جانشین فرمانده کل سپاه افزود: برخی از کشورها که میراثی چون دفاع مقدس را ندارند، بهدنبال ساختن داستانهای ساختگی هستند اما ملت ایران حتی قبل از انقلاب اسلامی هم از ذخایر هویت دینی برخوردار بودند اما چون حکومت ما دینی نبود، به کتابها و داستانها رجوع میکردند و با سرودن داستان رستم و آرش بهدنبال ایجاد تخیلات در ذهن جوانان بودند، اما امروز آنقدر رستم و سهراب حقیقی در جامعه وجود دارد که هیچکس برایش سرودن آن داستانها جذابیت ندارد.


جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان "ما از دفاع مقدس یاد گرفتهایم که چگونه با آمریکا بجنگیم و از آن نترسیم"، افزود: شجاعت ملی و پایداری حاصل دوران طلایی دفاع مقدس است؛ دورانی که به این زودیها تکرار نخواهد شد. البته بعضی از کشورها از حوادثی که بهدید ما ننگین هستند،  در تاریخشان از آن بهعنوان افتخار بزرگ یاد میکنند و ما که دارای چنین گنجینههای بزرگی هستیم، آن را باید قدر بدانیم.


سردار سلامی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه نیاز به هویت معنوی برای ملتها یک نیاز اساسی است، تأکید کرد: حکومتداران مصر پیمان کمپ دیوید را در کتابهای درسی بهعنوان نماد ملی یاد میکنند، نمادی که براساس آن رژیم صهیونیستی صحرای سینا را پس گرفت و بهازای آن کمک یک و نیم میلیاردی و سالیانه از آمریکا دریافت میکردند اما از دید ما، در دنیای عرب این  یک لکه ننگین است که مصر را از جبهه مقاومت اعراب خارج و به تکیهگاه امنیتی برای رژیم صهیونیستی تبدیل میکنند.


وی با تأکید بر اینکه ایران، کشوری اشغال شدنی و تسلیمپذیر نیست، گفت: هنر این است که از این رود جاری فضیلتها که از دریای بیانتهای دفاع مقدس شکل میگیرد، فرهنگ دینی و جهانی خود را برای نسلهای آینده معرفی کنیم.


جانشین فرمانده کل سپاه بر همین اساس رسالت راهیان نور را برای معرفی فرهنگ جهانی مسئولیتی مهم عنوان کرد و افزود: در مدیریت این کار بزرگ باید همه جنبههای مأموریت برنامهریزی شود و همهچیز را بهشکل مشروح و متمرکز از لحظه ثبتنام تا نکات ایمنی دقت داشته باشیم چرا که بخشی از ساخت اندیشه و اعتقادات نوجوانان از این مسیر میگذرد.


سردار سلامی در پایان با بیان اینکه هیچ ملتی را نمیتوان از تاریخ گذشتهاش دور کرد، گفت: تاریخ گذشته هویت متراکم یک ملت است و باید آن را در ذهن و قلب دانشآموزان نقاشی کرد و این شدنی و ممکن است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار