نشست بی نتیجه شورای امنیت در مورد اکراین

پنجمین نشست شورای امنیت سازمان ملل در مورد بحران اکراین بدون کسب نتیجه و یا توافقی پایان یافت.
کد خبر: ۱۳۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۶ - 11March 2014

نشست بی نتیجه شورای امنیت در مورد اکراین

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از نیویورک تایمز، پنجمین نشست شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با بحراین اکراین شب گذشته در مقر این سازمان در نیویورک برگزار شد و به دلیل تداوم اختلافات میان اعضای شورای امنیت بدون کسب نتیجه و یا توافقی میان اعضا به پایان رسید.

"ویتالی چورکین" نماینده روسیه در سازمان ملل نیز با تایید تداوم اختلافات میان اعضای شورای امنیت در مورد بحران اکراین، اعلام کرد که موضوع جدیدی در نشست شب گذشته مطرح نشده است.

این دیپلمات روس همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به انتقاد از مواضع امریکا در رابطه با بحران اکراین و تهدیدات این کشور علیه روسیه پرداخت و افزود: اتخاذ چنین مواضعی کمکی به حل بحران نخواهد کرد.

گفتنی است با آغاز تظاهرات و ناآرامی ها در اکراین در دو ماه گذشته، مخالفان دولت این کشور تحت حمایت سیاسی و دیپلماتیک امریکا و کشورهای اروپایی موفق به کنترل قدرت در این کشور شده اند، ولی اهالی شبه جزیره کریمه که عمدتا روس تبار به شمار می روند ضمن حمایت از مواضع روسیه در قبال اکراین خواستار حفظ خودمختاری این منطقه مطابق با قانون اساسی خود شده اند.

در این رابطه، علاوه بر تداوم این اختلافات داخلی در اکراین، حمایت روسیه و امریکا و متحدان اروپایی آن از هر یک از طرفین بحران در اکراین موجب پیچیده شدن و گسترش ابعاد بحران در این کشور شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار