دریادار سیاری در جمع خبرنگاران:

ناوهای ارتش حق دارند مطابق قوانین در هر قسمت از آب‌های آزاد حضور یابند

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: با توجه به اینکه دو سوم کره زمین آب است، و ۸۰ درصد آن از آب‌های آزاد تشکیل شده است ، ما این حق را داریم مطابق قوانین در هرجای آبهای آزاد حضور یابیم.
کد خبر: ۱۳۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۲ - 11March 2014

ناوهای ارتش حق دارند مطابق قوانین در هر قسمت از آب‌های آزاد حضور یابند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر دریادار "حبیبالله سیاری" فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه همایش بینالمللی نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی، در جمع خبرنگاران و در خصوص تاثیر اجلاس «نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی» در زمینه بیداری اسلامی، گفت: با توجه به ارزش و جایگاهی که این اجلاس در زمینه پرداختن به موضوع بیداری اسلامی داشت در آن شرکت کردم که به نظرم این اجلاس میتواند نقش موثری در بیداری اسلامی داشته باشد و خواستههای نظام اسلامی نیز با تلاش و کوشش دانشمندان اسلام محقق شود.

وی جایگاه ایران را در زمینه بیداری اسلامی برجسته خواند و اظهار کرد: ایران نقش عمدهای در نزدیک تر کردن ملتها به یکدیگر در زمینه بیداری اسلامی دارد و این اجلاس تاثیرگذاری ایران در زمینه بیداری اسلامی را به اثبات رساند.

سیاری در پاسخ به این پرسش که آیا عبور نیروی دریایی ایران از نزدیکی مرزهای آمریکا به منظور آرایش سیاسی خاصی است، گفت: دو سوم کره زمین آب است که از این بین ۸۰ درصد آن آبهای آزاد تشکیل میدهند و اختصاص به کشوری خاص ندارد.

وی تاکید کرد: ما برابر قوانین و مقررات بینالمللی این حق را داریم که در آبهای آزاد حضور پیدا کنیم و حضور ما ممکن است در نزدیکی هر کشوری باشد و از نظر قوانین بینالمللی دارای منع خاصی نیست.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه حضور ما در نزدیکی مرزهای آمریکا به منظور آرایش نظامی نیست، گفت: حضور ما در مرزهای آمریکا به منظور حضور در عرصهها و صحنههای آبهای آزاد بینالمللی است و نمیدانم چرا بعضیها اظهار نظر اینچنین انجام میدهند.

سیاری در مورد ادعای صهیونیستها مبنی بر توقیف یک کشتی ایرانی تصریح کرد: از این موضوع خبر ندارم، اما چنین چیزی هم نیست. البته کاملا مشخص و معلوم است که چنین کارهایی در راستای «ایرانهراسی» صورت میگیرد، اما هر عقل سالمی به راحتی میداند که اینها یاوهگویی است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه به نظر شما چه چیزهایی سبب کاستی اتحاد بین مسلمانان میشود، گفت: دوری از راه حل، دنیاپرستی، عدم توجه به اسلام، عدم توجه به ارزشها و گوش کردن به حرفهای ناحق دیگران سبب آسیب ما میشود.

سیاری راجع به برنامههای نیروی دریایی نیز خاطرنشان کرد: سال آینده برنامههای خوبی خواهیم داشت.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا آزاد کردن یک کشتی ایرانی از دست دزدان دریایی توسط آمریکا صحت دارد یا خیر، گفت: چنین چیزی نبوده است، البته در آبهای بینالمللی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران تاکنون ۲۴ الی ۲۵ فروند کشتیهای تجاری کشورهای دیگر را نجات دادند و این قانون دریاهاست. هر کشتی در هر جایی به کمک نیاز داشته باشند هر کسی به آن کشتی نزدیک باشد خودش را به آن کشتی خواهد رساند، اما در خصوص کشتی ایرانی اتفاقی نیفتاده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار