خشم عربستان سعودی از اظهارات قاطعانه نوری المالکی

اظهارات قاطعانه و مواضع مستحکم نوری المالکی درباره دخالتهای عربستان سعودی در امور عراق و حمایت از اقدامات تروریستی، مقامات ریاض را به خشم آورده است.
کد خبر: ۱۳۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۱ - 11March 2014

خشم عربستان سعودی از اظهارات قاطعانه نوری المالکی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از مهر، عربستان سعودی در پی اظهارات اخیر "نوری المالکی" نخست وزیر عراق، وی را متهم به دامن زدن به فتنه مذهبی در راستای طرحهای منطقه ای کرد.

یک منبع سعودی در این باره به خبرگزاری رسمی این کشور گفت: نوری المالکی به خوبی از موضع روشن و قاطع عربستان علیه تروریسم آگاه است، همچنین از تلاشهای گسترده عربستان در سطح منطقه ای و بین المللی برای مبارزه با این پدیده آگاهی دارد.

وی با گزافه خواندن اظهارات نوری المالکی علیه عربستان، به نخست وزیر عراق توصیه کرد سیاستهایی را در نظر گیرد که این کشور را از هرج و مرج و خشونتهای ایجاد شده رهایی دهد.

این منبع، نقش گسترده عربستان در ناآرامی ها و بی ثباتی در عراق و دیگر کشورهای منطقه را انکار کرد. این در حالی است که یک رسانه سعودی با توهین به ملت و دولت عراق، واژه توهین آمیزی درباره نوری المالکی به کار برده است.

نخست وزیر عراق اخیرا در اظهاراتی قاطعانه عربستان سعودی را متهم به حمایت از تروریسم در عراق کرده بود. وی تاکید کرده بود که عربستان سعودی و قطر علیه عراق و سوریه اعلام جنگ کرده اند.

نظر شما
پربیننده ها