ایران به اتهامات روزنامه افغانی پاسخ داد

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل طی بیانیه ای با تشریح مواضع سازنده ایران، شدیدا از مطالب تحریک آمیز در روزنامه های افغانی علیه کشورمان انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۱ - 23July 2013

ایران به اتهامات روزنامه افغانی پاسخ داد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "ترند"، در حالی که در روزهای گذشته یکی از روزنامه های افغانستان با هدف تخریب ایران مطالبی تحریک آمیز و غیرواقعی در مورد سیاست های کشورمان منتشر کرده بود، سفارت ایران در کابل طی بیانیه ای ضمن تشریح مواضع سازنده ایران و نقش آن در ثبات در افغانستان، شدیدا از انتشار این مطالب انتقاد کرد.

در این بیانیه سفارت جمهوری اسلامی ایران عنوان نموده است که ایران همواره از ثبات، امنیتی و یکپارچگی افغانستان حمایت کرده است و از هیچگونه تلاشی برای همکاری با دولت این کشور خودداری نکرده است.

به گزارش ترند: در این بیانیه همچنین سفارت ایران از خودداری روزنامه افغانی از انتشار پاسخ ایران به اتهامات آنها انتقاد نموده و این موضوع را خلاف عرف موجود در رسانه های معتبر جهان بیان کرده است.

همچنین همانگونه که در بیانیه منتشر شده توسط سفارت ایران بیان گردیده است، جمهوری اسلامی ایران همواره با هدف کمک به دولت و مردم افغانستان از حضور و عملکرد گروه های افراطی در افغانستان انتقاد نموده و مخالفت خود را با سیاست قدرت های فرامنطقه ای و برخی کشورهای منطقه در تسلیح و تجهیز گروه های افراطی و تندرو در این کشور مانند القاعده نشان داده است.

در این رابطه، می توان به شهادت تعدادی از دیپلمات های ایرانی در افغانستان در سال های گذشته توسط طالبان  اشاره کرد که بیانگر مخالفت ایران با اقدامات خرابکارانه این گروه ها در افغانستان و دشمنی این گروه های تروریستی با ایران و سیاست های آن در افغانستان می باشد.

نظر شما
پربیننده ها