رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران:

حرکت عظیم مردم در راهیان نور یک کار فرهنگی عملی زیبا و دلنشین است

سردار سرلشکر بسیجی دکتر سیدحسن فیروزآبادی تصریح کرد: حرکت عظیم مردم در راهیان نور یک کار فرهنگی عملی زیبا و دلنشین است و بزرگترین دستاورد داخلی راهیان نور محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۳۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۲ - 11March 2014

حرکت عظیم مردم در راهیان نور یک کار فرهنگی عملی زیبا و دلنشین است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرلشکر بسیجی دکتر "سیدحسن فیروزآبادی" رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در اختتامیه جشنواره سرزمین نور در پاسخ به سوال خبرنگار اعزامی خبرگزاری دفاع مقدس به خرمشهر در مورد دستاوردهای راهیان نور گفت: سرزمینهای نور، منطقه حضور فدائیان اسلام ناب و حضرت امام خمینی(ره) است و آنچه در اینجا گذشته خبر از مجاهدتهای بزرگ ایثارگریهای زیبا و آموزنده میدهد.

وی ادامه داد: در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس حوادث عبرتآموزی برای دشمنان ایران رخ داده است. اینجا از جوان 14 ساله تا پیرمرد 90 ساله حضور داشتند.

سرلشکر بسیجی دکتر فیروزآبادی تصریح کرد: مجاهدان و رزمندگانی در این سرزمینها برای جهاد حاضر شده و جان خود را نثار کردهاند که گویی به مهمانی نزدیکترین دوست خود آمدند. در آن روزها افراد آنچنان در این سرزمین شاد و خوشحال بودند و اوقات خود را میگذارندند که میتواند تفسیر آیات شریفه سوره واقعه در وصف بهشتیان و سرنوشت رزمندگان باشد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با مطرح کردن این سوال که فرهنگ چیست خاطرنشان کرد: فرهنگ یعنی آنچه که زندگی نورانی، پر عطر و سرحال و طیبه به انسان بدهد و او را از زندگیش راضی کند و راه عبودیت و رشد را برایش فراهم کند.

وی افزود: این سرزمین محل جوشش فرهنگ در همهی رشتههای هنری و فرهنگی است. مقام معظم رهبری فرمودند: در این جنگ، گنجی است که باید استخراج شود و هنوز ما قطعه کوچکی از آن را به دست نیاوردیم، بنابراین این امر نیازمند مردان و زنان هنرمند و جوانان دانشمندی است که این گنج را استخراج و به ملت ایران، ملتهای تشنه جهان و تاریخ آینده هدیه کنند.

سرلشکر بسیجی دکتر فیروزآبادی تاکید کرد: دستاورد راهیان نور آشنا شدن با خانوادهی شهدا و سبک زندگی رزمندگان غیور اسلام است و خانوادههای معزز شهدای دفاع مقدس به جستوجوی عطر فرزندان شهیدانشان به این مناطق آمدهاند و دوستان و همسایگان نیز به آنها پیوستهاند. امروز همه مردم ایران نیز برای بازدید از این مناطق مانند جویبارهای روان به سرزمین نور اعزام میشوند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به دستاوردهای خارجی راهیان نور گفت: راهیان نور به مردم دنیا پیغام میدهد که دفاع مقدس هشت ساله ما نبرد زیباییها بود، همانطور که حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا مصائب را زیبا دید. بنابراین جنگ ما دیدنی و به یادماندنی بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار