آیت‌الله مکارم‌شیرازی:‏

نقشه غرب کمرنگ کردن ارزش‌هاست

یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه شعار آزادی از سوی غرب نقشه آن‌ها برای کمرنگ شدن ارزش‌هاست،‏ گفت: دشمنان درصدد ‏هستند دین را در جامعه ما تضعیف کنند تا بتوانند نظام اسلامی را ساقط کنند.
کد خبر: ۱۳۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۱ - 12March 2014

نقشه غرب کمرنگ کردن ارزش‌هاست

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از فارس، آیتالله ناصر مکارمشیرازی صبح امروز در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) گفت: ایشان در حدیثی ویژگیهای انسانهای شرور امت را معرفی میکنند که نخستین مورد آن اسراف و تبذیر است.

وی افزود: اینگونه افراد در حقیقت با اسرافی که میکنند از تودههای گرسنه و فقیر جامعه هیچ خبری ندارند و نسبت به آنها بیتوجه هستند؛ شنیده شده در برخی سفرههایی که امروزه پهن میکنند ۱۸ نوع غذا سرو میشود یا اینکه چندی پیش بستنیهایی حاوی طلا در کشور فروخته میشد که همه اینها اسراف در غذا خوردن است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه امروز لباسهایی نیز با نشانههای غربزدگی به فروش میرسد، گفت: با این حال همین افراد خودشان را رئیس و همهکاره دیگران میدانند و تصور میکنند بقیه رعیت آنها هستند؛ کار به جایی میرسد که برخی ماموران و افراد دارای پست و مقام، ۱۲ میلیارد تومان حق ماموریتی میگیرند که نرفتهاند و ۵۰۰ میلیون تومان هم حق غذا دریافت میکنند؛ همینها شرار امت هستند که از پیامبر(ص) در حدیثی نقل شده است و این در شرایطی است که تنها برخی از این موارد منتشر میشود.

وی ادامه داد: خدا نکند کسانی که میخواهند با فساد مبارزه کنند در میانشان افرادی وجود داشته باشد که خود اهل فساد باشند؛ مانند آن است که جمعیتی برای امر به معروف و نهی از منکر تعیین شوند و بعد معلوم شود آنها خود تارک معروف و همدست انجام دهندگان منکر هستند؛ امیدواریم مسئولان در ردههای مختلف و دستگاه قضایی وارد عمل شوند و جلوی این کارها را بگیرند.

آیتالله مکارمشیرازی به ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: فاطمیه اول از هفته آینده شروع میشود و فاطمیه دوم هم در فروردینماه است؛ لازم است احترام این ایام حفظ شود البته اگر در میانه این ۲، مراسمی ساده و خالی از گناه برگزار شود اشکالی ندارد ولی باید در سه روز فاطمیه به مراسمات مذهبی پرداخته شود تا بتوانیم در مقابل دشمنانی که میخواهند فاطمیه را کمرنگ کنند، بایستیم هرچند نباید در مجالس مذهبی به مقدسات دیگران توهین شود تا دشمنی آنها فزونی یابد و اختلافات و خونریزیها بیشتر شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به مشکلات اقتصادی و فرهنگی در شرایط کنونی گفت: دولت هم به تنهایی نمیتواند آنها را حل کند بلکه نیازمند کمک مردم است چراکه هیچ کار مهمی در کشورها نمیتواند بدون هماهنگی با ملتها باشد؛ صرفهجویی و پرهیز از ریخت و پاش به ویژه در ایام نوروز اهمیت ویژهای دارد.

وی اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: شرط نخست تحقق این امر صرفهجویی است و در این زمینه باید به روایات و احادیث مراجعه کرد.

آیتالله مکارمشیرازی با اشاره به مذاکرات هستهای با غرب گفت: امیدواریم این مذاکرات به نتیجه برسند ولی باید این پیشبینی را هم بکنیم که در صورت شکست مذاکرات چه باید بکنیم تا دچار سردرگمی نشویم؛ اقتصاد مقاومتی یک برنامهریزی برای چنین شرایطی است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه غرب هنوز مذاکرات هستهای تمام نشده بحث سلاحها و حقوق بشر را مطرح میکند، عنوان کرد: اینها بهانههایی بچهگانه هستند که از سوی دشمنان عنوان میشود؛ جهانیان دریافتهاند تحریمها کینهتوزانه و مغرضانه هستند و غرب تنها بهانهجویی میکند و این کمترین فایده مذاکرات است که مردم به نیت اصلی غرب پیببرند و دریابند که آنها دروغ میگویند.

وی تصریح کرد: در حوزه فرهنگ نیز اجازه ندهیم ارزشهای دینی به تدریج در رسانهها و برخی فیلمها کمرنگ شود زیرا این امر موجب کاهش قدرت ما در مقابل دشمنان میشود؛ آنچه عامل پیروزی ما در دفاع مقدس شد تکیه بر ارزشهای دینی، زیارت عاشورا و توسلات به ائمه اطهار(ع) بود.

آیتالله مکارمشیرازی شعار آزادی از سوی غرب را نقشه آنها برای کمرنگ شدن ارزشها دانست و گفت: دشمنان درصدد هستند دین را در جامعه ما تضعیف کنند تا بتوانند نظام اسلامی را ساقط کنند؛ ببینید غرب با دوستان خود چه رفتاری دارد، دیروز با شوروی همدست بودند و امروز به دنبال ایجاد اغتشاش در اوکراین هستند و مکالمات تلفنی همپیمانان خود را شنود میکنند؛ ارزشهای دینی را پاس بداریم که موجب حفظ آبرو، نظام اسلامی و کشور ایران است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه نامههای زیادی در مورد گرانی به ما میرسد، خاطرنشان کرد: مهمترین برنامه اقتصادی مبارزه با غول تورم است البته دولت برنامههایی در این زمینه دارد و دعا میکنیم در این زمینه موفق باشد زیرا توفیق آنها موجب خوشحالی همه مردم خواهد بود و مردم هم باید در این زمینه همکاری کنند و برخی هم به سوءاستفاده نپردازند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار