گروه های سلفی دولت جدید مصر را به اعمال خشونت تهدید کردند

گروه های سلفی و جهادی در منطقه سینای مصر دولت جدید این کشور را به کاربرد خشونت بیشتر در ادامه تنش ها در مصر تهدید کردند.
کد خبر: ۱۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۲ - 23July 2013

گروه های سلفی دولت جدید مصر را به اعمال خشونت تهدید کردند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در حالی که ارتش مصر با اجرای کودتا توانسته است محمد مرسی و اخوان المسلمین را به عنوان اصلی ترین گروه اسلام گرای مصر از قدرت کنار زده و دولت جدیدی را در این کشور تشکیل دهد، گروه های سلفی و جهادی در مصر که در واکنش به تحولات اخیر این کشور مخالفت شدید خود را با وقوع کودتا و کنار زدن مرسی از قدرت نشان داده اند، اقداماتی را در مناطق مختلف مصر به خصوص منطقه سینا علیه دولت جدید اتخاذ کرده اند.

از جمله مهم ترین واکنش های این گروه های سلفی به برکناری مرسی از قدرت می توان به همراهی آنها با دیگر طرفداران مرسی در برگزاری تظاهرات سراسری علیه ارتش اشاره داشت. در واقع هر چند برخی از این گروه های سلفی سیاست های دولت مرسی را به طور کامل قبول نداشتند و او را متهم به سستی در اجرای شریعت اسلامی و برخورد با مخالفان کرده اند، ولی مخالفت شدید خود را نیز با دولت جدید این کشور و اقدامات ارتش نشان داده اند و در این راستا تهدیداتی نیز علیه دولت جدید مصر اعلام کرده اند.

در این رابطه "المانیتور"گزارش داده است: برخی از گروه های سلفی و جهادی که محور های فعالیت های خود را در منطقه سینا تعقیب و اجرا می کنند، در راستای تداوم مخالفت های خود با دولت جدید این کشور و در اعتراض به کودتا دولت را به اعمال خشونت تهدید کرده اند.

در واقع برخی از این گروه ها از جمله الانصار الشریعه، توحید الجهاد و التکفیر که در منطقه سینا حضور فعالی دارند کودتای ارتش علیه مرسی را کودتا علیه اسلام تلقی میکنند و در این راستا در ادامه تظاهرات و مخالفت های خود با دولت جدید مصر اعلام کرده اند که اقدامات خشونت آمیز بیشتری در ادامه مسیر مبارزه  اتخاذ خواهند کرد.

شایان ذکر است که در پی درگیری های نیروهای این گروه ها با ارتش مصر در روزهای اخیر چند تن جان خود را از دست داده اند و با توجه به تحولات دو هفته اخیر می توان سینا را جزء ناآرام ترین مناطق مصر برشمرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار