امین مرادی:

حوزه هنری تاثیر عمیقی بر بسط و توسعه هنر انقلاب داشته است

رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: هنر انقلاب سرمنشاء تحولاتی دیگر در شاخه های هنر "دفاع مقدس"، "هنر بیداری اسلامی"، "هنر ایثار و شهادت"، "هنر مقاومت و پایداری" شده است.
کد خبر: ۱۳۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۴ - 14March 2014

حوزه هنری تاثیر عمیقی بر بسط و توسعه هنر انقلاب داشته است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امین مرادی رئیس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به اینکه هنر انقلاب سرمنشاء تحولاتی دیگر در شاخه های دیگر هنری بوده است، افزود: این هنر واژه های دیگری از جمله هنر "دفاع مقدس"، "هنر بیداری اسلامی"، "هنر ایثار و شهادت"، "هنر مقاومت و پایداری" و دهها زیر شاخه دیگر هنری را ایجاد کرده است.

مرادی در ادامه اذعان کرد: هنر واژه ای است که بر مبنای سلیقه و تفکر فردی انسان ها تعاریف و نگاه های متفاوتی را به خود معطوف خواهد نمود، ولی آنچه که تفاوت را در یک اثر هنری به صورت واضح و مبرهن مشخص می نماید، عجین شدن آن هنر با معنویت درونی خالق هنر است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان ادامه داد: فارغ از تعاریف صورت گرفته از هنر که بسیار فراوان هستند، یک امر مشترک را در این تعاریف می توان به صورت مشخص پیدا نمود و آن رسیدن به زیبایی معنوی در یک اثر هنری است.

وی در ادامه با اشاره به تحولات صورت گرفته در بعد از انقلاب در بخش های مختلف افزود: در طول بیش از سه دهه از عمر پر برکت نظام مقدس اسلامی در ایران در کنار تعاریف و یا شاید واژه های هنری موجود، واژه ای دیگر در هنر متولد گردید که با الهام از رشادت های مردم در خلق بزرگترین حماسه مردمی بعد از ظهور اسلام در ایران به وجود آمد و آن واژه هنر والا و عظیم انقلاب بود که نسلی جدید و پویا را عرصه هنر در سطح کشور و جهان معرفی نمود.

مرادی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که حوزه هنری امید هنر انقلاب است و با بیان اینکه حوزه هنری خط مقدم هنر انقلاب خواهد بود گفت: پر واضح است که همسو با پدید آمدن هنر انقلاب، نباید از نقش و تأثیرگذاری عمیق حوزه هنری در بسط و توسعه آن غافل بود. حوزه هنری از ابتدای انقلاب اسلامی و در سال های بعد با تحولات و بازنگری های صورت گرفته در اهداف و سیاست ها، به خصوص در دهه چهارم فعالیت خود توجه به هنر انقلاب و هنرمندان متعهد به آن را در اهم فعالیت های جاری قرارداده که اختصاص یک روز به هنر انقلاب در آغاز شکوفایی طبیعت نیز خود از دیگر تلاش های ماندگار و پر اهمیت حوزه هنری باید قلمداد شود.

رئیس حوزه هنری استان کردستان بیان داشت: با تبعیت از منویات رهبر فرزانه انقلاب و تلاش سیاستمداران در چرخه اقتصادی کشور، هنرمندان متعهد ایران اسلامی حماسه ای عظیم را در عرصه هنر به صورت عام و همسو با انقلاب اسلامی و حماسه های شگرف پیش رو به ثبت خواهند رساند که قطعا ً نقش و رسالت حوزه هنری در این مسیر بسیار پر اهمیت خواهد بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار