رونمایی از کتاب "فرهنگ اعلام شهدا "و مجموعه اشعار شهید بدلی

همزمان با 22 اسفندماه سالروز بزرگداشت شهدا، کتاب فرهنگ اعلام شهدای اردبیل و مجموعه اشعار شهید بدلی سوها با عنوان " تپش لحظه‌ها" رونمایی شدند.
کد خبر: ۱۳۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹ - 14March 2014

رونمایی از کتاب

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در مراسم رونمایی از این کتابها، شهابالدین وطن دوست تدوین کننده کتاب تپش لحظهها گفت: این کتاب از تراوشات ذهنی، فکری و دغدغه های شهید بدلی سوها و از سوی انتشارات نشر شاهد منتشر شده است.
 
وی با بیان اینکه شهید در سن 22 سالگی این چنین مجموعهای را سرورده است، افزود: در سطح کشور شهید بدلی تنها شهیدی است که در زمان خود توانسته چنین اثر ارزشمند را خلق کرده و برای ما به یادگار گذارد.
 

وی اعلام کرد: این کتاب اخیرا در کنگره ملی شعر ایثار کشور مورد تجلیل قرار گرفت و از خانواده های معظم شهید قدردانی شد.
 
کتاب تپش لحظهها در 239 صفحه در دو بخش اشعار فارسی و اشعار آذری، هر کدام در چهار دفتر شعر نو، دوبیتی، رباعی، غزل و مثنوی به اهتمام جانباز و شاعر اردبیلی " شهابالدین وطن دوست " با همکاری و حمایت اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل به چاپ رسیده است.
 
پرویز بدلیسوها فرزند نورالله، خردادماه سال 1344 در روستای سوها از توابع شهرستان نمین به دنیا آمد و در مرحله اول عملیات بیتالمقدس 2 ، بهمنماه سال 1366 در منطقه عملیاتی سلمانیه به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از گذشت هشت سال از شهادت، در منطقه ماووت عراق به زادگاهش بازگشت و در گلزار شهدای بهشت فاطمه به خاک سپرده شد.
 
در این مراسم کتاب فرهنگ اعلام شهدا بعد از رو نمایی یک جلد آن از سوی علی منصور لکورج سرپرست اداره کل بنیاد به مجید خدابخش استاندار اردبیل اهدا شد.
 
این کتاب به معرفی 3400 شهید استان اردبیل پرداخته و مجموعه، منبع و مرجع مناسبی برای اندیشمندان و نگارندگان تاریخ ایران اسلامی است.
 
در این کتاب نمودار کلی از مشخصات و زندگی نامه شهدای دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی استان اردبیل به قلم کشیده شده است.
 
نام، نام خانوادگی، نام مستعار، جنسیت، ملیت، دین، مذهب، ایل، نام پدر، سال فوت پدر اگر قبل از شهادت شهید اتفاق افتاده باشد، نام مادر و سال فوت مادر، اگر قبل از شهادت شهید اتفاق افتاده باشد، تاریخ تولد روز و ماه و سال، محل تولد، وضعیت تأهل، سال ازدواج، تعداد فرزندان به تفکیک دختر و پسر، میزان تحصیلات، شغل، یگان اعزامی، مسوولیت در جبهه، کیفیت شهادت، نحوه شهادت، محل شهادت، تاریخ شهادت، روز و ماه و سال، محل دفن و شهید دیگر خانواده، اطلاعاتی است که در زندگینامه هر مدخل درج شده است. 

در سطح کشور تاکنون 10 فرهنگ اعلام شهدا از 10 استان اردبیل گرد آوری و چاپ شده که استان اردبیل جزو این استانها است که بعد از مدتها تلاش توانست این مجموعه را در اختیار جامعه ایثارگر و مردم شهید پرور قرار دهد.
 
کتاب فرهنگ اعلام شهدای استان اردبیل همراه با سایر مجموعهها روز دوشنبه 19 اسفند ماه سال جاری با حضور رئیس جمهور و در جمع خانواده شهدا و ایثارگران رونمایی شد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار