یک روزنامه امریکایی تحلیل کرد؛

موفقیت در سوریه نیازمند همکاری با روسیه و ایران است

با توجه به اوضاع سوریه و پیروزی های ارتش این کشور به نظر می رسد امریکا برای نزدیک شدن به اهداف خود در بحران سوریه مجبور به همکاری با روسیه و ایران خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷ - 25July 2013

موفقیت در سوریه نیازمند همکاری با روسیه و ایران است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، با توجه به پیروزی های اخیر ارتش سوریه در مقابل شورشیان و تضعیف مواضع این گروه ها، به نظر می رسد امریکا دیگر تنها با همکاری و حمایت از گروه های شورشی نمی تواند به موفقیت چندانی دست یابد و همکاری با روسیه و ایران در موضوع بحران سوریه برای این کشور ضروری می باشد.

با وجودی که دو سال و چندماه از آغاز بحران سوریه و مبارزه مسلحانه گروه های شورشی علیه دولت سوریه می گذرد، اما در ماه های اخیر همواره شاهد پروزی های ارتش سوریه در مقابل گروه های شورشی بوده ایم و حتی اختلافات میان این گروه ها نیز آشکارتر شده که به تضعیف بیشتر مواضع آنها انجامیده است.

در این رابطه کمک های نظامی و مالی برخی کشورهای منطقه به شورشیان که با همکاری و موافقت امریکا صورت گرفته است نیز نتوانسته کمک چندانی به موفقیت پروژه سقوط دولت بشار اسد نماید. لذا می توان بیان داشت که با وجود انواع حمایت های سیاسی، نظامی و اقتصادی از شورشیان، به نظر می رسد کشورهای خارجی فعال در سوریه همانند امریکا که از شورشیان حمایت کرده اند، نخواهند توانست به اهداف خود در قبال بحران در این کشور دست یابند.

در این رابطه یک روزنامه امریکایی با توجه به عدم موفقیت امریکا در همراهی با شورشیان سوریه در ساقط کردن دولت بشار اسد و دیگر اهداف خود در این کشور طی گزارشی مدعی شده است که امریکا ناچار است با دیگر قدرت های دارای نفوذ در سوریه همانند روسیه و ایران همکاری نماید.

به نقل از روزنامه امریکایی "نیشن": با توجه به اوضاع کنونی سوریه نمی توان انتظار داشت که ارتش سوریه در مقابل شورشیان شکست بخورد و زمان آن رسیده است که امریکا با اعمال تغییراتی در سیاست خارجی خود در قبال بحران سوریه حمایت یکجانبه از شورشیان را ترک کرده و با توجه به نفوذ روسیه و ایران در سوریه، به واسطه همکاری با این کشورها  سیاست جدیدی در قبال سوریه در پیش گیرد تا بتواند منافعی کسب نماید.

در واقع می توان گفت که امریکا در صورتی که بتواند با ایران و روسیه در موضوع سوریه به توافقی دست یابد خواهد توانست به برخی اهداف خود در منطقه نیز برسد و در غیر این صورت اوضاع چند ماه اخیر سوریه نشان داده است که حمایت یکجانبه از شورشیان تا دوره کنونی هیچ دستاوردی برای امریکا نداشته است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار