آیت‌الله نوری همدانی:

وصیت‌نامه‌های شهدا ارزشمند و اخلاقی است

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه باید وصیت نامه شهدا در یک مجموعه حفظ شوند، گفت: مطالب شهدا در وصیت‌نامه‌ها بسیار ارزشمند است و باید آن‌ها را همواره مدنظر قرار داد و تکریم کرد.
کد خبر: ۱۳۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۲ - 15March 2014

وصیت‌نامه‌های شهدا ارزشمند و اخلاقی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیتالله "حسین نوریهمدانی" پیش از ظهر امروز در دیدار مسئولین استان کهکیلویه و بویراحمد با ایشان ضمن خیر مقدم برای حضور مسئولین این استان در قم اظهار کرد: بعد از فتنه لازم دانستم که به استانهای مختلف سفر کنم و از نزدیک حرفهای مردم را بشنوم و سفر به استان شما پانزدهمین سفر من بود.

وی با اشاره به اهمیت پست ائمه جماعات گفت: قدرت بیان، قدرت مدیریت و آگاهی از اخبار داخل و خارج کشور از ویژگیهای مهم ائمه جماعات است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان کرد: ائمه جماعات باید به فکر پیشرفت روحیه انقلابی و همچنین به فکر پیشرفت مادی و معنوی مردم باشند.

وی با بیان اینکه بعد از هر سفری به حضور مقام معظم رهبری میرسم، گفت: بعد از سفر به استان سیستان و بلوچستان تلاش شبانهروزی مسئولان را به ایشان اطلاع دادم.

آیت الله نوریهمدانی با اشاره به اینکه کاستیهای استان شما را به محضر رهبری رساندم، تصریح کرد: الحمدالله مشاهده میشود که بسیاری از مشکلات استان شما حل شده است.

وی با بیان اینکه برخورد خوب با مردم از ویژگیهای پیامبران است، عنوان کرد: ائمه اطهار(ع) همواره بیان میکردند که در جامعه اصل مردم هستند و باید به آنها احترام گذاشت.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه در انقلاب اسلامی ایران، امام(ره) همواره با مردم در ارتباط بودند، گفت: همین مردم بودند که موجب پیروزی انقلاب شدند و در طول تاریخ نیز هر موقع که مردم پشتوانه کاری بودهاند موفق شده است.

وی تصریح کرد: ما باید همیشه مردم را در صحنه نگه داریم و حضور آنها بسیار مهم است.

آیت الله نوریهمدانی با بیان اینکه مردم تابع شما هستند، گفت: شما باید مواظب رفتار خود باشید و بدانید که کار علما دنباله کار انبیا است.

وی با اشاره به اینکه باید وصیت نامه شهدا در یک مجموعه حفظ شوند، بیان کرد: مطالب شهدا در وصیتنامهها بسیار ارزشمند است و باید آنها را همواره مدنظر قرار داد و تکریم کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به بخشی از وصیتنامه شهدا مطرح کرد: در این وصیتنامهها بسیار به اخلاق توجه شده است.

وی تاکید کرد: این شهدا تربیت شدگان نماز جمعهها و نماز جماعتها بودهاند و ما باید جوانها را از این طریق تربیت کنیم.

آیت الله نوریهمدانی با بیان اینکه امروز وظیفه ما علما بسیار سنگین است، گفت: ما باید نسبت به وقایع کشور و جهان آگاه باشیم و در تربیت جوانان کشور تمام تلاش خود را انجام دهیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار