عزیزالله حمید نژاد :

مهمترین خصوصیت "سیف الله داد" حساسیت نسیت به بیت المال بود

تدوین "هور در آتش" از بهترین کارهای ایشان است و آنقدراین کاردرست انجام گرفته که الان بعد از بیست سال هنوز قابل توجه و قابل تامل است.
کد خبر: ۱۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۶ - 28July 2013

مهمترین خصوصیت

عزیزالله حمید نژاد در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس گفت: مرحوم سیف الله داد یکی از بهترین کارگردانهای سینمای ایران بود که تبحر خود را با  ساخت چند فیلم با گونه های مختلف به اثبات رساند. فیلم "کانی مانگا" از بهترین و پر مخاطب ترین فیلم های اکشن تاریخ سینمای ما است و همین طور فیلم "بازمانده" که تم سیاسی دارد و به موضوع فلسطین می پردازد.  

وی افزود: تبحر و تخصص آقای سیف الله داد به کارگردانی و فیلمنامه نویسی محدود نمی شد و ایشان در زمینه تدوین هم از بهترین های زمان خود بودند. تدوین "هوردرآتش" از بهترین کارهای ایشان است و آنقدراین کاردرست انجام گرفته که الان بعد از بیست سال هنوز قابل توجه و قابل تامل است.

نویسنده و کارگردان فیلم "اشک سرما" تصریح کرد: آقای سیف الله داد مدیری بود آگاه و مدبر که توانست در مدت بسیار کوتاهی با همه سینماگران و همه سلیقه ها ارتباط برقرار کند و با همه دوستان فعال در عرصه سینما تبادل نظر کند و تا جایی که می تواند از قدرتش برای حفظ امنیت در سینما استفاده کند.

نویسنده و کارگردان "آناهیتا"خاطر نشان کرد: مهمترین خصوصیت آقای سیف الله داد در عرصه مدیریت حساسیت نسیت به بیت المال بود. آقای داد قبل از تحویل گرفتن پست معاونت سینمایی دفتر فیلمسازی خودش را تعطیل کرد و تا زمانی که در پست معاونت سینمایی بود هیچ وقت به خود اجازه سوء استفاده از پست و مقام نداد.

عزیزالله حمید نژاد تاکید کرد: مدیریت فرهنگی کار بسیار سخت و دشواری است چرا که در این حوزه سلیقه ها و عقاید مختلف و گوناگونی وجود دارد و مدیر سینمایی باید توان این را داشته باشد که بتواند با همه این سلیقه ها و عقاید ارتباط برقرار کند ومقدمات تولید آثار خوب و به یاد ماندنی را برای همه فراهم کند، معتقدم که آقای سیف الله داد به خوبی از عهده این کار برآمدند.  

 

   

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار