سردار احمدی مقدم:

اعلام حمایت پلیس از آمران به معروف در تهران بزرگ/کاهش جرایم در ماه رمضان

اگر کسی برای امربه معروف و نهی از منکر در چارچوب حرکت کند، پلیس از او حمایت می کند.
کد خبر: ۱۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۲ - 24July 2013

اعلام حمایت پلیس از آمران به معروف در تهران بزرگ/کاهش جرایم در ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار احمدی مقدم در حاشیه جلسه ارزیابی عملکرد فرماندهی تهران بزرگ ضمن اعلام حمایت پلیس از آمران به معروف در تهران گفت: ما از اینکه کسانی احساس وظیفه امر به معروف و نهی از منکر دارند، تشکر می کنیم این موضوع جزو واجبات دین است گرچه تنها به دین ما هم اختصاص ندارد. کنترل همگانی از نظر پلیس مهم است، اما امر به معروف و نهی از منکر دارای مراحل خاصی است.

وی ادامه داد: بنابه گفته مقام معظم رهبری امر به معروف سه مرحله دارد که مرحله اول آن رفتار و عمل است، مرحله دوم آن تذکر لسانی و مرحله سوم برخورد انتظامی است.ایشان فرموده اند مرحله اول و دوم وظیفه همگانی است، اما مرحله سوم مختص به نیروی انتظامی است. از مردم خواهش می کنم از ورود به مرحله سوم اجتناب کنند و تذکر از سوی آنها کفایت می کند نه اینکه خودشان فرد را امر به معروف و نهی از منکر کرده بعد دستگیر کنند و بخواهند آن را به کلانتری تحویل دهند این موضوع غیرقانونی است و موجب ایجاد تنش می شود. بهتر است در حدود خودمان حرکت کنیم تا کمتر مشکل بوجود آید.

وی ادامه داد: اگر کسی برای امربه معروف و نهی از منکر در چارچوب حرکت کند، پلیس از او حمایت می کند. باید فرهنگ را تقویت کنیم و بدانیم اگر این امر باعث ایجاد خطر می شود می توانیم از آن اجتناب کنیم.

کاهش 20 درصدی جرایم در ماه مبارک رمضان

رئیس پلیس کشور از کاهش 20 درصدی جرایم دهه اول ماه مبارک رمضان خبر داد و تاکید کرد: اکنون در حال رصد جرایم و جمع بندی در خصوص آن هستیم اما به جرات می توانیم بگوییم که جرایم و تصادفات در حدود 20 درصد کاهش یافته است امسال مردم با پلیس همراه هستند و سفرها نیز 80 درصد کاهش یافته است در بحث روزه داری نیز افرادی که روزه نمی گیرند آداب این ماه را رعایت می کنند و مصادیق علنی روزه خواری کاهش یافته است.

نظر شما
پربیننده ها