تظاهرات در بحرین به خشونت کشیده شد

با تداوم ناآرامی ها در بحرین بار دیگر مردم در پایتخت این کشور تظاهراتی علیه رژیم آل خلیفه برگزار کردند که با حمله نیروهای دولتی به مردم به خشونت کشیده شد.
کد خبر: ۱۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۲ - 24July 2013

تظاهرات در بحرین به خشونت کشیده شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در حالی که رژیم آل خلیفه و متحدان و حامیان آن قصد دارند با استفاده از ابزارها و روش های مختلف به ناآرامی ها در بحرین پایان دهند، مردم این کشور بار دیگر با برگزاری تظاهراتی مخالفت خود را با اقلیت حاکم در کشور نشان دادند که بر سرکوب نیروهای دولتی به خشونت کشیده شد.

"دیلی تلگراف" نوشت:  در حالی که دولت بحرین در آستانه برگزاری مسابقات بین المللی اتوموبیل رانی قصد دارد با سرکوب مخالفت ها آرامش کاذب را در کشور به نمایش بگذارد، مردم بحرین با برگزاری تظاهراتی در پایتخت این کشور بار دیگر نارضایتی و مخالفت اساسی خود را با سیاست های نظام حاکم نشان دادند که در واکنش به آن نیروهای دولتی با استفاده از گاز اشک آور و دیگر ابزارهای خشونت آمیز با آنها برخورد کردند که البته با مقاومت مردم و درگیری آنها با نیروهای پلیس مواجه شد.

طبق گزارش دیلی تلگراف، همزمان با برگزاری تظاهرات گسترده مردمی، علاوه بر حضور نیروهای دولتی برای سرکوب این تظاهرات، تعداد زیادی از نیروهای پلیس نیز در اطراف محل برگزاری مسابقات اتوموبیل رانی حضور پیدا کرده اند تا مانع گسترش تظاهرات به آن منطقه شوند.

گفتنی است که تظاهرات و مخالفت های مردمی در بحرین علیه دولت این کشور در سال 2011 همزمان با موج بیداری اسلامی در دیگر کشورهای منطقه آغاز شده است و مردم این کشور به خصوص شیعیان آن که 70 درصد جمعیت این کشور کوچک را تشکیل می دهند، مخالفت خود را با سیاست های آل خلیفه به عنوان اقلیت حاکم در این کشور نشان داده اند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار