حجت الاسلام متوسل در گفت و گو با دفاع مقدس مطرح کرد

تاریخ جنگ با پرده‌خوانی روایت می‌شود

روایتگر شهدای دوران دفاع مقدس گفت: تاریخ جنگ در با پرده خوانی روایت می شود و این موضوع تاثیر بسیاری در انتقال مفاهیم دفاع مقدس دارد.
کد خبر: ۱۴۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۱ - 19March 2014

تاریخ جنگ با پرده‌خوانی روایت می‌شود

حجت الاسلام سعیدرضا متوسل پرده خوان و روایتگر شهدای دوران دفاع مقدس در گفت و گو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار کرد: پرده خوانی برای شهدا را گروه روایتگران نور انجام می دهند تا بتوان در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش موثری داشت.

وی که یک طلبه و مبلغ دینی نیز هست، تصریح کرد: بازگو کردن خاطرات و زندگی نامه شهدا به شکل صوتی و تصویری برای مخاطب ملموس تر است و می تواند مطالب دوران دفاع مقدس را تداعی کند.

حجت الاسلام متوسل تاکید کرد: بازگو کردن مطالب و موضوعات با محتوی و رویکرد دفاع مقدس در انتقال مفاهیم نقش اثرگذاری دارد.

حجت الاسلام متوسل با بیان اینکه پرده خوانی تاثیر بیشتر و بهتری نسبت به سخنرانی و صحبت کردن، دارد، خاطرنشان کرد: پرده خوانی ملموس تر از سخنرانی است چرا که شهدا به همراه تصویرشان صحبت می کنند و به جای اینکه سخنران صحبت کند خود شهید حرف می زند و این گونه اقدامات سبب می شود تا دل ها گره با شهدا گره بخورد.

وی با اشاره به اینکه نزدیک 4 سال است این کار را انجام می دهد، گفت: همزمانی تصاویر با چشم و گوش گیرایی را بیشتر می شود و همچنین در مدارس و دانشگاه ها زمینه وجود دارد.

این روایتگر اظهار داشت: عزت، اقتدار و سربلندی که امروز نصیب نظام مقدس جمهوری اسلامی شده و همه ما به آن افتخار میکنیم به برکت اسلام، رهبری خردمندانه امام راحل و مقام معظم رهبری و خون شهدا و از خود گذشتگی رزمندگان در جنگ و خانوادههای آنها به دست آمده است.
 
وی اذعان داشت: در دوران جنگ ما توانسیتم ضمن آنکه استقلال خود را حفظ کنیم ریشه های انقلاب را نیز مستحکم تر کنیم. هدف شهیدان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بود و همه ما وظیفه داریم این فرهنگ را در میان جوانان ترویج کنیم.
 
حجت الاسلام متوسل در پایان گفت: دشمن از ابزارهای تبلیغاتی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و دفاع مقدس نهایت سوء استفاده را می کند و ما باید متقابل به مثل عمل کنیم.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار