سردار رادان:

استفاده از تکنولوژی و فناوری نوین سرلوحه مأموریت‌های پلیس است

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت : امروزه پلیس به منظور حفظ امنیت اجتماعی و کنترل بر محورهای مواصلاتی، خود را به تکنولوژی و فناوری های نوین تجهیز کرده است.
کد خبر: ۱۴۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴ - 20March 2014

استفاده از تکنولوژی و فناوری نوین سرلوحه مأموریت‌های پلیس است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، همزمان با آخرین روز از سال 92 سامانه هوشمند و پایش تصویری ثبت تخلفات رانندگی محور کرج – چالوس با حضور سردار رادان جانشین ناجا، سردار مؤمنی رئیس پلیس راهور ناجا، سردار گودرزی فرمانده انتظامی استان البرز  و دیگر مسئولان انتظامی و اجرایی استان البرز افتتاح و به بهره برداری رسید.

سردار احمدرضا رادان جانشین ناجا در این مراسم در سخنانی با اشاره به گسترده تر شدن زندگی اجتماعی و به تبع آن افزایش بی رویه خودرو در جاده های کشور گفت : اگر در مقابل افزایش روز افزون خودروها، پلیس خود را به فناوری های نوین تجهیز نمی کرد بی شک کنترل جاده ها ، جلوگیری از حوادث رانندگی و کاهش تلفات جاده ای میسر نمی شد.

وی اضافه کرد: در سال 84 تعداد کشته های ناشی از حوادث رانندگی قریب به 28 هزار نفر بود و چنانچه با همان منوال ادامه پیدا می کرد و با آن شاخص ها و در صد هایی که برای تصادفات قائل هستیم پیش می رفتیم می بایست در سال 92 گزارش 64 هزار نفر کشته در اثر حوادث رانندگی را ارائه می دادیم ، اما با برنامه ریزی دقیق ، تدابیر و تمهیدات ویژه ، تلاش مضاعف و تجهیز شدن به فناوری های نوین از جمله  بکارگیری سامانه هوشمند ثبت تخلفات رانندگی در جاده های کشور در سال 92 تنها 18 هزار نفر در اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند.
 
وی افزود: کشته شدن حتی یک نفر در اثر رانندگی تأسف بار است و می بایست با توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی و سرلوحه قرار دادن توصیه و هشدارهای پلیسی آمار کشته های جاده های کشور را هر سال نسبت به گذشته کاهش دهیم.
 
سردار رادان ادامه داد: کاهش چشمگیر تلفات جاده ای از سال 84 تا 92 ناشی از یک جهاد و نهضت انقلابی است که از سوی همه ارگانها و سازمانهای دخیل در این امر صورت گرفته است و نباید فراموش کرد که استفاده از سامانه هوشمند ثبت تخلفات رانندگی (پایش تصویری) تنها گوشه ای از قابلیت های متعدد نیروی انتظامی می باشد چرا که در حال حاضر پلیس ایران اسلامی به لحاظ استفاده از تکنولوژی و فناوری های نوین جزء کشورهای سو م یا چهارم جهان است .
 
وی افزود: ما در صدد هستیم که با اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم و برنامه ریزی دقیق در سال 93 نیز با کاهش چشمگیر تلفات جاده ای مواجه شویم و خوشبختانه دولت و مجلس جمهوری اسلامی نیز بر این امر تاکید دارند و یاریگر پلیس هستند.
 
جانشین فرمانده ناجا اظهار کرد: پلیس مصمم است که در سال جاری همچون سنوات گذشته برخورد جدی و قاطع با متخلفان داشته باشد چرا که با بررسی های به عمل آمده و ثبت دوربین ها در یک بازه زمانی مشخص بین تعداد سفرها ، تردد خودروها و تخلفات صورت گرفته این نتیجه حاصل شده است که تنها 6 درصد از رانندگان قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی کنند و 94 درصد دیگر کاملاً افرادی مقرراتی و آشنا به فرهنگ رانندگی هستند.
 
سردار رادان تصریح کرد: ما هرگز اجازه نخواهیم داد تا 6 درصد متخلف، بی قانونی خود را بر 94 درصد دیگر تحمیل کنند از همین رو با استفاده از روش های متعدد از جمله تجهیز جاده ها به سامانه هوشمند ثبت تخلفات رانندگی این افراد را شناسایی و برخورد جدی و قانونی با آنها خواهیم داشت.
 
جانشین ناجا در ادامه با اشاره به راه اندازی سامانه هوشمند ثبت تخلفات رانندگی در محور کرج – چالوس بیان داشت: استان البرز دارای ویژگی های خاص می باشد و برقراری امنیت اجتماعی و همچنین کنترل و مدیریت بر محورهای مواصلاتی آن توانایی و مدیریت بالایی می خواهد که خوشبختانه سردار گودرزی دارای این ویژگی ها می باشد و توانسته است با فرماندهی و مدیریت خوب خود امنیت مطلوب را در سطح جامعه برقرار و کنترل مناسبی بر محورهای مواصلاتی این استان داشته باشد.
 
وی در پایان با توجه به آغاز موج اول مسافرت های نوروزی به شهروندان توصیه کرد: برای مسافرت خود از زمان شروع به مسافرت تا زمان بازگشت برنامه ریز ی داشته باشند و آن را مدیریت کنند و در طول این مدت نیز حوصله، صبر و آستانه تحمل خود را افزایش دهند و پلیس را در خدمت رسانی، ایجاد و حفظ امنیت، کنترل ترافیکی جاده ها و ... یاری کنند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار