سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین:

شهرک سازی رژیم صهیونیستی مذاکرات را به بن بست کشاند

"ˈنبیل ابو ردینه"سخنگوی رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در کرانه غربی را مسبب بن بست در مذاکرات سازش عنوان کرد.
کد خبر: ۱۴۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶ - 22March 2014

شهرک سازی رژیم صهیونیستی مذاکرات را به بن بست کشاند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از"فرانسه"، ابو ردینه گفت: فعالیتهای شهرک سازی اسراییل باعث شد مذاکرات بینتیجه بماند و به بن بست برسد.

پیشتر گزارشهایی منتشر شده بود مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی در نظر دارد طی شش ماه بیش از ۲ هزار واحد مسکونی در کرانه باختری احداث کند.

این طرح قرار است بزودی به تصویب ˈموشه یعلونˈ وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برسد.

اظهارات ابوردینه یک روز پس از آن اعلام شد که یکی از مقامات شورای شهر بیت المقدس اعلام کرد طرح ساخت ۱۸۶ واحد مسکونی در کرانه باختری نهایی شده است.

تشکیلات خودگردان همواره شهرک سازیهای غیر قانونی رژیم صهیونیستی را یکی از موانع به نتیجه رسیدن مذاکرات سازش عنوان کرده است.

عباس دو هفته قبل نیز تهدید کرد چنانچه ساخت و سازها در کرانه باختری متوقف نشود، مذاکرات سازش به بن بست خواهد رسید.

روز پنجشنبه همچنین یکی از مقامات تشکیلات خودگردان تایید کرد که عباس شرطی دیگر برای ادامه مذاکرات مطرح کرده است. وی گفت: محمود عباس در گفتوگو با ˈباراک اوباماˈ رییس جمهری آمریکا خواسته است رژیم صهیونیستی تعدادی از زندانیان شاخص فلسطینی از جمله ˈمروان برغوثیˈ را آزاد کند.

باراک اوباما روز دوشنبه ۱۷ مارس (۲۶ اسفند) در کاخ سفید با محمود عباس دیدار کرد.

گفتوگوهای سازش فلسطینیها با صهیونیستها که حدود سه سال مسکوت مانده بود، از تابستان سال میلادی گذشته با میانجیگری وزیر خارجه آمریکا بار دیگر آغاز شد.

نظر شما
پربیننده ها