اعتراض دیده‌بان حقوق بشر بحرین به تبعیض مذهبی در این کشور

بخش آزادی های دینی در رصدخانه حقوق بشر بحرین تأکید کرد: گزارشهای دریافتی مستند، حاکی از این است که دهها هموطن شیعی به هنگام عبور از ایستگاههای بازرسی در شهرها و روستاهای بحرین مورد اهانت و ضرب و شتم قرار می گیرند.
کد خبر: ۱۴۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹ - 24March 2014

اعتراض دیده‌بان حقوق بشر بحرین به تبعیض مذهبی در این کشور

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، شیخ میثم السلمان مسئول بخش آزادی های دینی در مرکز حقوق بشر بحرین با بیان اینکه حکومت بحرین  حادثه  انفجار المدان که جان سه نفر از کارکنان وزارت کشور بحرین را گرفت ، بهانه ای برای هتک حرکت و کشتار هموطنان و ترساندن بی گناهان قرار داده است، گفت: در معرض قراردادن هموطنان به بدترین اشکال توهین و تحقیر، نشان از پیش زمینه دینی و مذهبی آنان دارد.

وی گفت: تنبیهات دسته جمعی، اهانت، تحقیر، تبعیض و در حاشیه قراردادن هموطنان شیعی، ناشی از بی تدبیری و بی کفایتی حکومت بحرین است.

مسئول بخش آزادی های دینی در مرکز حقوق بشر بحرین اضافه کرد: این طور نیست که این قومیت گرایی ها و فرقه گرایی ها از سوی کارکنان بعضی از ادارت حکومتی نشات گرفته باشد، بلکه آن سیاستی رسمی و غیرعلنی است که به علت مذهبی بودن، اینگونه با هموطنان برخورد می کند.

شیخ السلمان در پایان با اشاره به تعرضات، بازداشتهای خودسرانه، حمله به خانه های بی گناهان، هتک حرمت و پخش گازهای سمی در شهرها و روستاها، ممانعت از رفت و آمد آزادانه و تحقیر و آزار و اذیت هموطنان شیعی در ایستگاه های بازرسی و... از جامعه بین المللی به خاطر نقش انسانی و سیاسی ای که دارد، خواست تا نسبت به فشار بر حکومت بحرین در این مرحله بحرانی اقدام نماید.
 

نظر شما
پربیننده ها