خاطره ی یک خبرنگار از شب وفات حضرت زینب (س)؛

لبیک یا زینب ....

در حرم مطهر صدها زائر از ساکنان منطقه زینبیه ، از سوری و عراقی گرفته تا افغانی حضور دارند اما هیئتی چند صد نفره از نجف ، میهمانان ویژه بانو زینب کبری ( س ) هستند . جمعیتی که با وجود تهدید های مستقیم و غیر مستقیم ، و شلیک های پیاپی گلوله های خمپاره از اطراف حرم ، در روزهای گذشته، نوه رسول الله را در شب وفاتش ، تنها نگذاشته بودند .
کد خبر: ۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰ - 26May 2013

لبیک یا زینب ....

خبرگزاری دفاع مقدس: عصر روز شنبه است و شب وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها .


گروه خبری دفتر را مهیا می کنم برای رفتن به زینبیه و تهیه گزارشی از حرم در این شب . در حرکت از دمشق تا زینبیه، یاد روزهایی می افتم که رفت و آمد در این جاده، به حداقل رسیده بود و تک تیر اندازها به دل مسافران فرودگاه و ساکنان مناطق حومه دمشق ، خوفی انداخته بودند که کمتر خودرویی در این جاده حرکت می کرد، و سرنشینان معدود خودروهایی هم که می رفتند باید دست از جان می شستند و سرعت حرکتشان را بالای 160 تا 180 کیلومتر در ساعت قرار می دادند و گاه به بالای دویست هم می رساندند، تا شاید ازتیر های سرگردان " تک تیراندازان " درامان باشند . اما این روزها ، کمتر نشانی از این تک تیراندازها دیده می شود، هرچند، خاطرات گذشته همچنان در ذهن کسانی است که از این جاده می گذرند .


از ورودی منطقه زینبیه تا در اصلی حرم ، نیروهای ارتش ، نیروهای دفاع ملی و داوطلب به چشم می خورد . چندین ایست بازرسی در راه قرار گرفته و هرچه به حرم نزدیک تر می شویم ، تعداد محافظان از بارگاه دختر امام علی علیه السلام ، بیشتر و بیشتر می شود .


رفت و آمد مردم در خیابان ها و کوچه های اطراف حرم مطهر ، بیشتر از قبل شده و این برای یکی از همراهان من ،که خود تا پیش از کشیده شدن اوضاع منطقه زینبیه به درگیری ها ، خود ساکن یکی از مناطق حاشیه آن بود ، تعجب آور شده است .


با ورود به صحن و سرای بارگاه مطهر زینب کبری ( س ) ، اولین چیزی که جلب توجه می کند ، پرچم خون رنگی است که بر فراز گنبد طلایی حرم خود نمایی میکند و بر آن ، نام مقدس یا زینب نقشه بسته است . برخلاف آنچه در رسانه های داخلی اعلام شد که این پرچم ، از بارگاه حضرت عباس ( س ) به زینبیه آمده است ، باید گفت که این پرچم خاص خود حرم حضرت زینب کبری سلام الله علیها سفارش داده شده و به دست هنرمندان خراسانی دوخته شده است . نکته اینکه ، تاکنون بر فراز این حرم ، هیچ پرچمی برافراشته نبود و تنها یکی دو ماه است که پرچمی به این زیبایی بر بالای گنبد حرم خود نمایی می کند .


شاید علت اصلی از برافراشته شدن این پرچم ، در این شرایط این است که به گروه های مسلح ، تروریست ها و تکفیری ها و سلفی هایی که در مناطق اطراف حرم لانه کرده اند و در آرزوی تخریب این مضجع شریف هستند گفته شود ، همچنان ، نام زینب ( س ) در این منطقه شنیده می شود و شنیده خواهد شد .
در حرم مطهر صدها زائر از ساکنان منطقه زینبیه ، از سوری و عراقی گرفته تا افغانی حضور دارند اما هیئتی چند صد نفره از نجف ، میهمانان ویژه بانو زینب کبری ( س ) هستند . جمعیتی که با وجود تهدید های مستقیم و غیر مستقیم ، و شلیک های پیاپی گلوله های خمپاره از اطراف حرم ، در روزهای گذشته، نوه رسول الله را در شب وفاتش ، تنها نگذاشته بودند .


شور و شوقشان در عزاداری ها ، وصف نشدنی است . ماههاست که حرم مطهر ، زائرانی به این تعداد و به این پر شوری به خود ندیده است . احساسات عزاداران در جایی به اوج می رسد که مداح این هیات در شعرهای حماسی اش می گوید : ما از اعتقاداتمان در برابر سلفی ها و تکفیری ها ، تا پای جان دفاع می کنیم و مرعوب آنان و اربابان قطری و سعودی شان نمی شویم .


عزاداری به اتمام می رسد، زیارتی می کنیم و نمازی می خوانیم و به سمت دمشق حرکت می کنیم و در راه با خود فریادهای زائران را زمزمه می کنم که ..... ابد والله ما ننسی حسینا ..... لبیک یا حسین ، لبیک یا زینب ، لبیک یا زینب .......

حسن شمشادی ، شنبه چهارم خرداد نود و دو ، مصادف با شب وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها . دمشق .
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار