سرهنگ کریمی:

تهران همچنان در امنیت کامل است/ کاهش چشمگیر سرقت در نوروز

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به افزایش گشت های انتظامی در قالب گشت های خودرویی و پیاده، از کاهش چشمگیر سرقت از 29 اسفند تا کنون خبر داد.
کد خبر: ۱۴۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴ - 25March 2014

تهران همچنان در امنیت کامل است/ کاهش چشمگیر سرقت در نوروز

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سرهنگ"قادر کریمی" معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در گفت وگویی ضمن تبریک سال نو ، اظهارکرد: با فعال شدن قرارگاه نوروزی در اسفندماه، ماموران پلیس تهران بزرگ به منظور تامین امنیت بیشتر به صورت شبانه روزی و با تمام قوا آمده خدمت رسانی به شهروندان شدند.

وی با اشاره به سفرهای نوروزی شهروندان و دید و بازدید آنها در این ایام، گفت: به منظور پیشگیری از بروز جرایم خصوصاً سرقت ، پلیس پایتخت با تشدید طرح های انتظامی با سارقان و مخلان نظم و امنیت مردم، قاطعانه برخورد می کند.
 
کریمی به استقرار ایستگاه های پلیس در 250 نقطه از سطح شهر تهران در نوروز امسال اشاره کرد و گفت: این ایستگاه ها اولین حلقه ارتباطی شهروندان با پلیس به شمار می آیند به گونه ای که فعال تر از گذشته عمل کرده و علاوه بر پیشگیری از وقوع جرم، تامین امنیت محلات را به عهده دارند. 
 
وی با اعلام اینکه برخورد با کیف قاپان، زورگیران و جیب برها در دستور کار پلیس است، گفت: با افزایش گشت های انتظامی به صورت خودرویی، پیاده و موتوری، زمینه بروز جرم خصوصاً سرقت از 29 اسفند تاکنون کاهش چشمگیری داشته است.
 
این مقام انتظامی با بیان اینکه گشت های پلیس کنترل امنیت و نظم و انضباط پایتخت را بر عهده دارند، تصریح کرد: شهروندان می توانند به وضوح میزان افزایش گشتها در سطح معابر و بزرگراهها را مشاهده کنند.
کریمی با اشاره به اجرایی شدن طرح تشدید مراقبت از سازمانها، وزارتخانهها و بانکها در ایام نوروز، گفت: همچنین گشتهای پلیس مرتبا در این ایام در اطراف این مراکز  گشتزنی میکنند.
 
به گفته معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، مرکز فوریتهای پلیسی 110 نیز بدون تعطیلی آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند.
 
وی افزود: به علت افزایش حجم سفرهای نوروزی، ماموران پلیس در پایانه های مسافربری حضور خواهند داشت تا از وقوع جرایمی نظیر سرقت و... پیشگیری کنند.
 
کریمی به اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده شهر تهران و جمع آوری معتادان پرخطر از 28 اسفندماه تاکنون اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای افزایش احساس امنیت شهروندان در دستور کار پلیس مبارزه با موادمخدر تهران قرار گرفت.
 
وی افزود: طی این مدت یک هزار معتاد پرخطر و تابلو پس از شناسایی جمع آوری شدند؛ این طرح در روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت.

این مقام انتظامی به جذب و آموزش 500 نفر تحت عنوان پلیس افتخاری اشاره کرد و گفت: درصدد هستیم تا سطح پلیس افتخاری را از محلات به کوچه ها برسانیم، ماموران این پلیس دارای لباس مشخص، احکام ماموریتی و کارت های شناسایی هستند.
 
وی به افزایش چشمگیری اعتماد مردم به پلیس و مشارکت آنان در برقراری و حفط امنیت اجتماعی طی سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات صادقانه و مضاعف در نوروز، مشارکت و اعتماد مردمی را ارتقاء می دهد.
 
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به اقدامات پلیس در حوزه راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و اظهارداشت: در ایام نوروز، طرح ویژه کنترل تخلفات و حرکات از جمله سرعت، سبقت و حرکات مخاطرهآمیز در بزرگراه ها به اجرا در آمده است.
 
کریمی تصریح کرد: رانندگانی که در این ایام حرکات مخاطرهآمیز داشته باشند، خودرو آنها تا پایان تعطیلات نوروز متوقف خواهد شد.
 
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از کاهش 60 درصدی تصادفات فوتی، 35 درصدی تصادفات جرحی، 25 درصدی خسارتی از 29 اسفند تا کنون در پایتخت خبرداد.
 
وی با اشاره به فعالیت بازرسان نامحسوس در ایام نوروز، گفت: بازرسان در کاهش سوانح نقش ارزشمندی دارند، آنها در راستای نظم و انضباط و کاهش تلفات و سوانح با پلیس همکاری می کنند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در خاتمه با بیان اینکه رسانه ها در ارتقاء احساس امنیت شهروندان خصوصاً مسافران نوروزی نقش بسزایی دارند، گفت: کلیه اقدامات و فعالیت های نوروزی پلیس پایتخت در راستای خدمات رسانی و ارئه خدمات مطلوب به شهروندان است.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار