سازمان ملل، مصر و رژیم صهیونیستی را به کاهش محاصره غزه فراخواند

سازمان ملل متحد بار دیگر از مصر و رژیم صهیونیستی خواست تا محاصره تحمیلی بر فلسطینیان ساکن نوار غزه را کاهش دهند.
کد خبر: ۱۴۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵ - 29March 2014

سازمان ملل، مصر و رژیم صهیونیستی را به کاهش محاصره غزه فراخواند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از خبرگزاری آناتولی، «فرحان حق» معاون سخنگوی رسمی دبیر کل سازمان ملل در یک کنفرانس خبری در مقر این سازمان در نیویورک تاکید کرد: سازمان ملل همچنان از مصر و رژیم صهیونیستی میخواهد تا اقدامات تحمیلی بر گذرگاههای نوار غزه را کاهش دهند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره نتایج تماسهای سازمان ملل با مصر در خصوص حکم اولیه صادره برای اعدام 528 عضو اخوان المسلمین نیز اظهار کرد: تماسهای سازمان ملل با مسئولان مصر در خصوص این موضوع همچنان ادامه دارد.

وی به نگرانی «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل درباره استمرار بازداشت خبرنگاران شبکه قطری الجزیره در مصر، اشاره کرد و افزود: دبیر کل همچنان در خصوص بازداشت این خبرنگاران در مصر نگران است و تماسهایی با قاهره برای آزادی آنها در جریان است.

معاون سخنگوی رسمی دبیر کل سازمان ملل از افشای محتوای این تماسها خودداری کرد و تنها گفت که این تماسها با مصر در سطوح مختلف ادامه دارد و در حال حاضر نمیتوانم آن را فاش کنم.

اظهارات این مقام سازمان ملل درباره درخواست از مصر برای کاهش محاصره غزه در حالی است که دو روز پیش «بدر عبد العاطی» سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر طی اظهاراتی در واکنش به اظهارات مدیر آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل (آنروا) که مصر را به بازگشایی گذرگاه زمینی رفح و کاهش بحران انسانی نوار غزه غزه فراخوانده بود، گفت که رژیم صهیونیستی به عنوان رژیم اشغالگر غزه در برابر آن مسئول است و مصر هیچ مسئولیتی در قبال غزه ندارد.

عبد العاطی از مسئولان آنروا خواست تا در اظهارات خود دقت لازم را داشته باشند زیرا رژیمی هست که نوار غزه را اشغال کرده است و در قبال آن مسئولیت قانونی روشنی دارد.

وی افزود: اسرائیل همچنان از زمین، هوا و دریا بر نوار غزه سیطره دارد و باید مسئولان آنروا و سازمان ملل این را درک کنند و در اظهارات خود دقت لازم را داشته باشند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار