فرمانده نیروی انتظامی مطرح کرد

ساخت 120برجک مراقب درمرزهای شرقی/ حضور سپاه دربخشی از مرزها

سردار دکتر اسماعیل احمدی مقدم از آغاز همزمان ساخت 120 برجک مراقب در مرزهای شرقی کشور خبرداد و گفت: پس از ساخت مستحدثات لازم، با همکاری سپاه و نیروی انتظامی، 150 کیلومتر راه نیز در مسیرهای مورد نیاز احداث خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴ - 29March 2014

ساخت 120برجک مراقب درمرزهای شرقی/ حضور سپاه دربخشی از مرزها

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار دکتر اسماعیل احمدیمقدم فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه سفر به استان فارس و در جمع خبرنگاران در شیراز گفت: بهدلیل بهبود وضعیت جادههای کشور میزان حوادث رانندگی براثر برخورد خودروها کم شده است.

وی ادامه داد که بیشترین آمار حوادث رانندگی مربوط به واژگونی خودروها بوده است.

فرمانده ناجا از کاهش جرایم در برخی شاخصها در کل کشور خبر داد و تاکید کرد: در برخی جرایم افزایش جزئی را نسبت به سال قبل شاهد هستیم مثلا در نزاع و درگیری شاهد رشد 21 درصدی بودهایم که این نیز با توجه به افزایش سفرها و مسافران در نقاط مختلف، چشمگیر نیست.

احمدیمقدم با یادآوری اینکه استان فارس از یک منظر مسیر چهارراهی اتصال استانهای شمالی و جنوبی کشور محسوب میشود، گفت: بسیاری از مسافران حتی اگر مقصد سفرشان فارس هم نباشد، ترجیح میدهند از شیراز عبور کنند، لذا علیرغم افزایش تردد، کاهش تصادفات و جرایم را در فارس شاهد بودهایم.

وی با بیان اینکه در برخی استانها نظیر استان خوزستان به واسطه حادثه واژگونی اتوبوس راهیان نور شاهد افزایش آمار کشتهشدگان و مصدومان حوادث رانندگی بودهایم، تصریح کرد: در کل کاهش حوادث را در کشور شاهد هستیم.

 

ساخت 120 برجک مراقب در مرزهای شرقی/ حضور سپاه پاسداران در بخشی از مرزها

احمدیمقدم در خصوص اقدامات انجام شده برای آزادسازی مرزبانان ایرانی نیز گفت: پاکستانیها همچنان اظهار بیاطلاعی میکنند اما دستگاههای مرتبط و نیروی انتظامی پیگیر موضوع بوده و هست، البته راههایی وجود دارد که میتوانیم از آن به نتیجه برسیم که بعد از نهایی شدن اعلام خواهیم کرد.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: ما از تمام ابزارهای در اختیارمان برای بازگرداندن عزیزان به آغوش وطن و خانواده استفاده کرده و خواهیم کرد.

وی در خصوص اقدامات جدید در ارتقا امنیت مرزبانی در کشور از حضور سپاه پاسداران در بخشی از مرزها خبرداد و گفت: قبل از نوروز هم اعلام کردم که سپاه همکاریهای خود را در حدود 250 کیلومتر از مرزهای شرقی در منطقه سراوان و نقاطی که نیاز به احداث سازههایی وجود داشته، آغاز کرده است.

احمدیمقدم از آغاز همزمان ساخت 120 برجک مراقب در مرزهای شرقی کشور خبرداد و یادآور شد: پس از ساخت مستحدثات لازم، با همکاری سپاه و نیروی انتظامی، 150 کیلومتر راه نیز در مسیرهای مورد نیاز احداث خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که با اجرای تمامی برنامههای تدوینی و آغاز شده، شاهد ارتقا سطح امنیت در مرزهای شرقی جمهوری اسلامی ایران طی 6 ماه ابتدای سال 93 باشیم.

 

مبارزه با مفاسد اخلاقی با جدیت بیشتر

احمدیمقدم همچنین تدوام فعالیت نیروی انتظامی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر را مورد تاکید قرار داد و با یادآوری اینکه آمران به معروف از مظلومترین سربازان و مجاهدان در راه خدا محسوب میشوند، گفت: نیروی انتظامی به وظیفه خود در این زمینه عمل کرده و خواهد کرد.

فرمانده ناجا با اشاره به شعار سال 93 خاطرنشان کرد: موضوع اقتصاد که جامانده از سال گذشته است و نیروی انتظامی هم چه در زمینه اقتصادی و انضباط مالی، چه در کمک برای برخورد با مفاسد اقتصادی، قاچاق و مرزبانی تلاشهایی را داشته و خواهد داشت.

احمدیمقدم گفت: در حوزه فرهنگ هم در مبارزه با مفاسد اخلاقی، فعالیتها با جدیت بیشتری تداوم خواهد داشت و البته این شعار نیز میتوان گفت بهکمک نیروی انتظامی خواهد آمد.

فرمانده ناجا در پاسخ به سئوالی در خصوص اعمال اصلاحات در خودروی اسکانیا، گفت: مشکل تنها مربوط به یک مدل از این نوع خودرو بوده که اصلاحاتی هم اعمال شده و ما نیز پیگیر رفع کامل اشکالات خواهیم بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار