مرضیه افخم:

قطعنامه حقوق بشری علیه ایران غیرسازنده است

سخنگوی وزارت امور خارجه تصویب قطعنامه وضعیت حقوق بشری در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در مورد کشورمان را با اهداف سیاسی و مبتنی بر معیارهای دوگانه دانست و درباره تداوم این روند غیرسازنده ابراز تاسف کرد.
کد خبر: ۱۴۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷ - 31March 2014

قطعنامه حقوق بشری علیه ایران غیرسازنده است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "مرضیه افخم" سخنگوی وزارت امور خارجه، اظهار کرد: اقدام بانیان این قطعنامه عملی در جهت شکاف میان کشورها و تحمیل معیارهای خاص به دیگران و اختلال در سازوکارهای بین المللی حقوق بشری میباشد و جمهوری اسلامی ایران چنین رویکردی در مقوله حقوق بشر را غیر اصولی و غیر سازنده میداند.

وی افزود: بانیان با ارائه چنین قطعنامهای روند پیشرفتهای حقوق بشری و گامهای مثبتی که ایران در جهت ایفای تعهدات و همکاریهای سازنده با نهادهای بین المللی برداشته است را نادیده گرفتهاند و استمرار انگیزههای مغرضانه در ارائه قطعنامه علیه کشورها ملاکهای اساسی مورد توجه اعضای شورای حقوق بشر در ارتقای وضعیت حقوق بشر در سطح جهانی را دچار تردیدهای جدی میکند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اظهار اینکه قطعنامه بدنبال منافع سیاسی بوده و فاقد مشروعیت است، اذعان کرد: جای تاسف است که بانیان قطعنامه نسبت به نقض فاحش بدیهیترین حقوق انسانی مردم فلسطین، سرنوشت افراد بیگناهی که از سوی گروههای تروریستی به اسارت گرفته شدهاند و شهروندان کشورهای مختلف که هر روزه به بهانه مبارزه علیه تروریسم، جان خود را از دست میدهند سکوت و بیتفاوتی اختیار کردهاند.

مرضیه افخم همچنین خاطر نشان کرد: ارتقای حقوق بشر در سطح جهان یک دغدغه فراگیر است و هیچ کشوری نسبت به دیگر کشورها در این مسئولیت مهم انسانی برتری ندارد و جمهوری اسلامی ایران بر همین اساس با نظام حقوق بشری ملل متحد و نهادهای بین المللی مرتبط تعاملات مثبت دارد و اراده ایران بر گفتگو وهمکاری در یک مسیر واقع بینانه مبتنی میباشد.

نظر شما
پربیننده ها