به همت سوره مهر؛

"گمشده من" به زودی می آید

خاطرات سردار علی اصغر گرجی زاده، رئیس ستاد قرارگاه سپاه ششم و از همرزمان شهید علی هاشمی با همت سوره مهر به زودی منتشر می شود.
کد خبر: ۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۸ - 26May 2013

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس کتاب «زندان الرشید» خاطرات سردار علیاصغر گرجیزاده، رییس ستاد قرارگاه سپاه ششم و از همرزمان سردار شهید علی هاشمی توسط انشارات سوره مهر منتشر میشود. محمدمحمدی بهداروند با اشاره به اهمیت کتاب «زندان الرشید» گفت: آقای سرهنگی بعد از مطالعه این کتاب تاکید داشت که از بین تمام کتابهایی که از ابتدا تا الان درباره جنگ تحمیلی کار کردم این یکی منحصر به فرد است.

این نویسنده درباره این اثر گفت: «زندان الرشید» شامل خاطرات سردار علی اصغر گرجیزاده، رییس ستاد قرارگاه سپاه ششم است که فرماندهی جزایر مجنون را به عهده داشت. ایشان در تاریخ 4/4/67 در آخرین ماههای جنگ تحمیلی با سقوط قرارگاه، هدف هلیبر عراقیها قرار میگیرد.

این نویسنده اضافه کرد: او به همراه سردار علی هاشمی موفق میشود به نیزارهای جزیره مجنون بگریزد، ولی کمی بعد علی هاشمی شهید میشود و سردار گرجیزاده هم پس از 30 ساعت مخفی شدن، به اسارت عراقیها درمیآید.

بهداروند افزود: سردارگرجیزاده به مدت چهارماه فرماندهی خود بر قرارگاه سپاه ششم را از عراقیها مخفی میکنند ولی بعد از چهارماه لو میرود. وی بعد از لو رفتن، مورد بدترین شکنجهها قرار میگیرد. ایشان را به زندان الرشید که مخوفترین زندان عراقیها بوده منتقل می کنند و 8 سال اسارت خود را در این زندان به سر میبرد.

نویسنده کتاب «گمشده من» این کتاب را سراسر حادثه و هیجان توصیف کرد و افزود: اگر عراقی همان ابتدا میفهمیدند که او فرمانده سپاه ششم بوده، صد در صد او را اعدام میکردند و تنها به دلیل پایان یافتن جنگ و قبول قطعنامه از اعدام او منصرف شدند. ولی ایشان شکنجههای زیادی را متحمل میشود که در این کتاب بازگو شده است. گرجیزاده در زندان الرشید با مرحوم ابوترابی آشنا میشود و با ژنرالهایی زیادی از عراق ارتباط برقرار میکنند.

به گفته نویسنده، شروع خاطرات این کتاب همزمان با سقوط قرارگاه سپاه ششم است که با محوریت حوادث زندان الرشید ادامه مییابد و همزمان با روز آزادی سردار گرجیزاده به پایان میرسد. همچنین مخاطب از دل خاطراتی که راوی در درون خود مرور میکند، با تولد و حیات گذشته او آشنا میشود.

گفتنی است بهداروند طی سه سال، «زندان الرشید» را که حدود 800 صفحه میشود تدوین و به سوره مهر تحویل داده است.

نظر شما
پربیننده ها