در اجرای طرح تشدید مقابله با سرقت انجام شد

اعزام گشت‌های انتظامی و اطلاعاتی برای پوشش نقاط جرم‌خیز

جانشین رئیس پلیس آگاهی ناجا از اجرای طرح تشدید مقابله با سرقت در کشور خبر داد و گفت: به منظور اجرای این طرح، گشت‌های انتظامی و اطلاعاتی برای پوشش نقاط جرم‌خیز، تجهیز و اعزام شدند.
کد خبر: ۱۴۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۵ - 02April 2014

اعزام گشت‌های انتظامی و اطلاعاتی برای پوشش نقاط جرم‌خیز

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار "محمد رضا مقیمی" از اجرای طرح تشدید مقابله با سرقت خبر داد و اظهار کرد: از دی ماه سال ۹۲، اجرای این طرح با تشکیل قرارگاهی متشکل از پلیس آگاهی و پلیس پیشگیری به منظور کنترل سرقتهای خرد، آغاز شد و به همین منظور با آموزش و هدایت ستادی کلانتریها، تجزیه و تحلیل و تعیین جغرافیای جرائم به مقابله با این جرم پرداختیم.

وی افزود: براساس بررسیهای انجام شده در کل کشور، در دو ماهه آخر سال ۸۸ تا ۹۲، در برخی از استانها شاهد افزایش سرقتهای خرد، سرقت لوازم داخل خودرو و سرقت از طلافروشیها بودیم که این افزایش به دلیل نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و حضور گسترده مردم در اماکن تجاری، به منظور خرید نوروزی و افزایش معاملات بود. براساس دستور فرمانده نیروی انتظامی سردار دکتر «اسماعیل احمدی مقدم» در بهمن ماه سال ۹۲ مبنی بر کاهش ۱۰ درصدی وقوع سرقت تا پایان سال، ۱۳ استان بزرگ کشور در اولویت قرار گرفتند.

جانشین رئیس پلیس آگاهی ناجا، تصریح کرد: در این طرح، مبارزه هدفمند با سرقتهایی که بیشترین فراوانی را داشتند، پیشگیری از افزایش سرقتها، ایجاد ناامنی در مناطق جرم خیز، توسعه احساس امنیت روانی در جامعه و کم کردن فاصله زمانی کشف تا وقوع را دنبال میکنیم.

سردار مقیمی، با اشاره به اینکه مرحله دوم این طرح در اسفند ماه در کل کشور به اجرا درآمد، یادآور شد: در اجرای این طرح، بسیاری ازپلیسهای تخصصی و سایر ردهها نیز شرکت داشتند و با حداکثر توان نسبت به راه اندازی و اعزام گشتهای هدفمند آشکار و نامحسوس به منظور پیشگیری از وقوع سرقت به خصوص سرقتهای خرد در نقاط جرم خیز اقدام کردیم.

به گفته این مقام انتظامی، محلهای پرتردد از جمله مراکز خرید، نمایشگاههای بهاره، بازارها و... که زمینه وقوع سرقت در روزهای پایانی سال را داشتند، مورد پوشش کامل انتظامی و اطلاعاتی قرار گرفت و با اراذل و اوباش که موجب سلب آسایش مردم میشدند، به شدت برخورد کردیم.

وی همچنین درخصوص اقدامات انجام شده برای جلوگیری از سرقت بانکها، طلافروشی و صرافیها نیز به خبرنگار ما گفت: اقداماتی برای افزایش ضریب امنیتی برخی از این اماکن، که از ایمنی لازم برخوردار نبودند انجام داده و تحت کنترل محسوس و نامحسوس درآوردیم، ضمن آنکه از ظرفیت نگهبانان محله، پارکبانها و موسسات خدماتی به منظور افزایش امنیت مراکز خرید نیز استفاده کردیم.

مقیمی همچنین از تجهیز و تقویت گشت موتورسیکلت سواران به منظور کاهش کیف قاپی، زورگیری وسرقتهای به عنف خبر داد و افزود: اجرای طرح تشدید مقابله با سرقت تا ۱۶ فروردین ۹۳ ادامه دارد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار