تحلیل سخنان فرمانده نیروی قدس سپاه با موضوع جهان اسلام

خوارج جهان اسلام را بشناسید

فتاوی شیخ عرعور معروف است؛ مثلا از هواداران خود خواست تا نیمه شب هر شب الله اکبر بگویند و تا ۴۰ شب مداومت کنند تا نظام سوریه سقوط کند. مخالفان به این نسخه عمل کردند و ۴۰ شب را هم اجرا نمودند. ولی نظام سقوط نکرد.
کد خبر: ۱۴۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳ - 02April 2014

خوارج جهان اسلام را بشناسید

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از فارس، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنرانی تاریخ ۲۷ بهمن ماه ۱۳۹۲ به بررسی و تحلیل اوضاع جهان اسلام و بایدها و نبایدها در این حوزه پرداخت که بخشی از این سخنان مهم و راهبردی توسط «شاکر قوامیان» کارشناس مسایل بینالملل مورد تحلیل و تفسیر قرار گرفته است.

 «در همین اردوگاهی که در آن آمریکا، رژیم صهیونیستی، ترکیه و عربستان هستند، خوارج را به خوبی میبینیم. غیر از کفر و شرک و صهیونیسم. امروز ما در سوریه اینها (خوارج) را میبینیم که با الله اکبر سر میبرند. یک فردی آمد پیش من و گفت آقای زرقاوی شب تا صبح قرآن میخواند و گریه میکرد و خودش یک جا ۱۲۰ نفر را سر میبرد!»

 (سردار قاسم سلیمانی)

متن نظرات شاکر قوامیان را در زیر میخوانید.

استعمار انگلیس با سیاست مزورانه و تفرقهانگیز خود تلاش کرد که اندیشههای انحرافی وهابیت را در میان اهل تسنن و فرقه بهائیت را در شیعیان ایجاد و تقویت کند تا بتواند منافع و امنیت خود را در سایه مدیریت بحران و تفرقه در بین مسلمانان تامین نماید.

بنابراین در طول سلطه بریتانیا بر کشور ایران عناصر بهائیت در حکومت از موقعیت ممتازی برخوردار بودند تا حدی که در دوران محمدرضا پهلوی حکومت شاه به اراده آنها اداره میشد.

خاستگاه گروههای تکفیری در جهان اسلام تاریخچه بلندمدتی دارد که برخی از آنها به دوران اشغال افغانستان توسط اتحاد جماهیر شوروی برمیگردد.

آنچه مسلم است، به دنبال اشغال نظامی افغانستان از سوی شوروی سابق و آغاز جنگ آزادسازی افغانستان، کشورهای عربی با مقدس خواندن این جنگ، تبلیغات وسیعی را علیه دولت شوروی و حکومت افغانستان به راه انداختند و در همین رابطه کمکهای مالی و نظامی فراوانی را به چریکهای نظامی درگیر جنگ ارائه کردند و نیروهای متعصب و مذهبی زیادی از کشورهای مختلف عربی در این دفاع مقدس شرکت کردند.

این نیروها، بنیادگران تندرو از کشورهای مصر، الجزایر، تونس، عربستان، فلسطین، یمن و افغانستان را شامل میشدند. آنها شبکهای را با عنوان «القاعده» تاسیس و با هدف گسترش فعالیت خود شعبههایی را در سراسر جهان ایجاد کردند.

* سازمان القاعده

شکلگیری این سازمان در اواخر ۱۹۸۰ میلادی، توسط «اسامه بن لادن» و همراهانش انجام گرفت. آنها مسلمانان جهان را به احیای فریضه جهاد برای مبارزه با کفار و مشرکان فرا میخوانند و هدف غایی خود را احیای خلافت اسلامی و بازگرداندن مجد و عظمت گذشته مسلمانان اعلام میکنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار