نقوی‌حسینی:

تجدیدنظر در نحوه تعامل با ایران، شرط تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در تهران

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: اگر تأسیس دفتر اتحادیه اروپا در تهران براساس احترام متقابل و رفتارهایی در چارچوب و اصول روابط بین‌المللی و دیپلماتیک باشد، ما استقبال می‌کنیم.
کد خبر: ۱۴۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰ - 02April 2014

تجدیدنظر در نحوه تعامل با ایران، شرط تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در تهران

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از تسنیم، "سیدحسین نقویحسینی" سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این گفتگو با اشاره به درخواست اتحادیه اروپا مبنی بر تأسیس دفتر نمایندگی در تهران، گفت: با توجه به شواهد موجود و رفتارهای اخیر اتحادیه اروپا، اینطور به نظر میرسد که ظاهراً این اتحادیه بنای بهبود روابط با جمهوری اسلامی ایران را ندارد، بلکه این اتحادیه قصد دخالت در امور داخلی کشور ما را دارد که به هیچوجه چنین اجازهای نه به اتحادیه اروپا، بلکه به هیچ ارگان و یا سازمان خارجی داده نمیشود.

وی در ادامه به برخی رفتارها و عملکرد اتحادیه اروپا در برابر جمهوری اسلامی ایران طی ماههای اخیر اشاره کرد و افزود: از جمله اقدامات مداخله جویانه اتحادیه اروپا در امور داخلی کشور ما میتوان به سفر اخیر خانم "اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به کشور اشاره کرد که در مدت اقامتش در تهران دیداری با برخی محکومان و عوامل فتنه سال ۸۸ داشت. این دیدار به نوعی دخالت در امور داخلی کشور ما از سوی این اتحادیه محسوب میشود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرد: دیدار اخیر "اشتون" با برخی محکومان فتنه سال ۸۸ در تهران تنها مثالی است که نشان میدهد اتحادیه اروپا نه تنها قصد بهبود روابط با جمهوری اسلامی ایران را ندارد، بلکه قصد زیادهخواهی داشته و میخواهد بیش از گذشته در امور داخلی کشور ما مداخله کند که به طور قطع با چنین رویکردی از سوی اتحادیه اروپا، با تأسیس دفتر آن در تهران نیز مخالفت میشود.

"نقویحسینی" در ادامه اظهار کرد: از رفتارهای مداخلهجویانه اتحادیه اروپا در ماههای اخیر اینطور استنباط میشود که این اتحادیه با هدف آشوبگری و فتنهگری قصد تأسیس دفتر در تهران را دارد که به طور قطع جمهوری اسلامی ایران با تأسیس چنین دفتری و با چنین اهداف شومی مخالفت خواهد کرد.

وی همچنین تصریح کرد: اگر تأسیس دفتر اتحادیه اروپا در تهران براساس احترام متقابل و رفتارهایی در چارچوب و اصول روابط بینالمللی و دیپلماتیک باشد، جمهوری اسلامی ایران مانند همیشه به دنبال برقراری مناسبات با همه کشورها به جز ایالات متحده آمریکا و رژیم صهونیستی است. به طور قطع اگر تأسیس دفتر اتحادیه اروپا در تهران در چنین چارچوبی باشد، ما از آن استقبال میکنیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که تاکنون از رفتارهای اتحادیه اروپا در قبال جمهوری اسلامی ایران برای ما ثابت شده و با صدور قطعنامه اخیر نیز مشخص شده این است که قصد آشوب در کشور ما را دارند که قطعاً اجازه تأسیس دفتر در این شرایط به آنها داده نمیشود.

نظر شما
پربیننده ها