واکنش وزارت خارجه سوریه به جانبداری دولت فرانسه از تروریست‌ها

وزارت خارجه سوریه با اشاره به جانبداری دولت فرانسه از عملیات تروریست‌ها در شهر "کسب" در مرز با ترکیه آن را در راستای ادامه سیاست‌های خصمانه پاریس ضد دمشق توصیف کرد.
کد خبر: ۱۴۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹ - 03April 2014

واکنش وزارت خارجه سوریه به جانبداری دولت فرانسه از تروریست‌ها

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، یک منبع مسئول در وزارت خارجه تاکید کرد: ادامه سیاستهای خصمانه دولت فرانسه علیه ملت و دولت سوریه و تلاش پاریس برای گمراه کردن افکار عمومی فرانسه از ابتدای بحران سوریه تاکنون ادامه داشته است.

در همین راستا در تاریخ ۳۱ مارس (۱۱ فردوردین) وزارت خارجه فرانسه درباره تحولات جاری در شهر "کسب" سوریه به گونهای کوشید که از گروههای تروریستی حمایت کند در حالی که این گروهها با حمایت نیروهای ترکیهای به مناطقی از حومه لاذقیه و از جمله "کسب" حمله کردهاند و مرتکب جنایات فاحشی ضد شهروندان بیگناه به ویژه در کسب و اطراف آن شدهاند. ساکنان این مناطق با حمایت ارتش سوریه منازل خود را ترک و به مناطق امن پناه بردهاند.

این منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه خاطرنشان کرد: اقدام وزارت خارجه فرانسه در حمایت از اقدامات تروریستها به شکل مستمر از طریق صدور بیانیه یا موضع گیری مسئولان آن و وارونه جلوه دادن حقایق سوریه، نشان دهنده دخالت دولت فرانسه در ادامه خونریزیهای ملت سوریه است و حمایت مالی، تسلیحاتی، رسانهای و سیاسی پاریس از تروریستها به بهانههای مختلف است.

وزارت خارجه سوریه بیان کرد: دولت فرانسه به جای محکوم کردن جنایاتی که گروههای تروریستی در "کسب" و اطراف آن مرتکب میشوند در راستای همسویی و حمایت از تروریستها، آنچه بمباران کسب از سوی ارتش سوریه نامیده میشود را محکوم کرده است و کوشیده که اتهامات باطلی را به دولت سوریه وارد کند.

این منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: روند سیاستهای دولت فرانسه میراث ملت فرانسه در احترام گذاشتن به اصول آزادی، برادری و برابری را زیر پا گذاشته است و دولت فرانسه منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی را نادیده گرفته است.

نظر شما
پربیننده ها