درآمد‌های هنگفت "داعش" از فروش نفت سوریه

دبیرکل کنگره ملی عراق تاکید کرد گروه نظامی "داعش" با فروش نفت در سوریه هزینه عملیات‌های خود در این کشور و عراق را تامین می‌کند.
کد خبر: ۱۴۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳ - 03April 2014

درآمد‌های هنگفت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، "احمد چلبی" دبیرکل کنگره ملی عراق تاکید کرد گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) با فروش نفت در سوریه هزینه عملیاتهای خود در این کشور و عراق را تامین میکند.

"احمد چلبی" در مصاحبه با این شبکه، تاکید کرد اوضاع امنیتی کنونی در عراق نمیتواند مانع برگزاری انتخابات پارلمانی شود و همچنین عراق باید نقش مهمی در حل "بحران سوریه" ایفا کند.

وی با بیان اینکه گروه نظامی "داعش" با اجاره دادن میدانهای نفتی در سوریه پول هنگفتی دریافت میکند، خاطرنشان کرد: بیشتر چاههای نفتی سوریه بین مرزهای عراق تا رود فرات است که غالباً این منطقه تحت کنترل "داعش" قرار دارد.

دبیرکل کنگره ملی عراق تصریح کرد: سوریه روزانه چهارصد هزار بشکه نفت تولید میکرد که اکنون به هشتاد هزار بشکه کاهش یافته است و این تولید هم در مناطق تحت کنترل "داعش" است، که اگر "داعش" این تولیدات را با نصف قیمت هم به فروش برساند، روزانه میلیونها دلار درآمد به دست میآورد. "داعش" بخشی از این پولها را هم به عراق منتقل میکند تا بتواند "سربازان و افسران ارتش سابق عراق را جذب کند".

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار