آغاز مذاکرات کار‌شناسی ایران و ۱+۵ ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران

مذاکرات کار‌شناسی ایران و گروه ۱+۵ درباره گام پایانی توافقنامه ژنو، ساعت ۱۴ به وقت وین (۱۶: ۳۰ به وقت تهران) در پایتخت اتریش آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۴۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴ - 03April 2014

آغاز مذاکرات کار‌شناسی ایران و ۱+۵ ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران

به گزارش  خبرگزاری دفاع مقدس، مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ پیش از دور سوم مذاکرات وین درباره گام پایانی توافقنامه ژنو (راهحل جامع) ساعت ۱۴ به وقت وین (۱۶: ۳۰ به وقت تهران) به مدت سه روز در پایتخت اتریش برگزار میشود.

"حمید بعیدینژاد" مدیرکل سیاسی و بینالمللی وزارت امور خارجه کشورمان ریاست هیأت ایرانی در این مذاکرات را بر عهده دارد.

دسترسی ایران به فناوری، بازار تجارت و منابع بانکی، نحوه نظارت و بازرسی، زمان دوره نهایی و مباحث باقیمانده از مذاکرات وین ۲ در دستورکار مذاکرات کارشناسی قرار دارد.

سومین دور مذاکرات ایران و ۱+۵ درباره گام پایانی توافقنامه ژنو قرار است به مدت ۲ روز از روز سهشنبه ۱۹ فروردین ماه (هشتم و نهم آوریل) در شهر وین برگزار شود و البته ۱۸ فروردین نیز "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران و "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر سر میز شام به گفتوگو و انجام هماهنگیهای اولیه در خصوص این دور از مذاکرات میپردازند.

در دومین دور مذاکرات وین درباره گام پایانی توافقنامه ژنو که ۲۷ و ۲۸ اسفند ماه ۱۳۹۲ در شهر وین برگزار شد به مباحثی چون همکاریهای بینالمللی در زمینه فناوری صلحآمیز هستهای، غنی سازی، رآکتور تحقیقاتی اراک و تحریمها پرداخته شد و مقرر شد تا قبل از برگزاری سومین نشست وین، مذاکرات کارشناسی برگزار شود.

"ظریف" در خصوص مذاکرات بعدی درباره راهحل جامع نیز عنوان کرد: قرار است در جلسه اردیبهشت ماه کار مذاکره را شروع کنیم و اگر امکان باشد وارد تدوین سند نهایی شویم. یعنی سه ماه اول مذاکرات جامع را به بحث و سه ماه دوم را به مذاکره و تدوین بگذرانیم و در صورت وجود حسن نیت و اراده سیاسی، بتوانیم این موضوع را حل و فصل کرده و به نتیجه برسانیم و بعد وارد فاز اجرای این تفاهم شویم.

ایران و ۱+۵ در نشست وین یک توافق داشته که تا تیرماه (پایان دوره زمانی گام اول توافق ژنو) پنج تا شش جلسه برگزار کنند که تاکنون دور اول و دوم آن در وین برگزار شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار