واکنش وزارت امور خارجه به توقیف ۷ میلیون دلار از دارایی‌های ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به حکم صادره دادگاه کانادایی مبنی بر توقیف بیش از ۷ میلیون دلار از دارایی‌های ایران گفت: این موضوع، از مجاری‌ دیپلماتیک، به اطلاع ایران نرسیده است.
کد خبر: ۱۴۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵ - 04April 2014

واکنش وزارت امور خارجه به توقیف ۷ میلیون دلار از دارایی‌های ایران

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "مرضیه افخم" سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به حکم صادره از سوی یک قاضی دادگاه انتاریو، مبنی بر توقیف بیش از ۷ میلیون دلار از داراییهای ایران در کانادا، اظهار کرد: ما اطلاعی از مراحل این پرونده نداریم و تاکنون از مجاری دیپلماتیک موردی به اطلاع ایران نرسیده است.

وی افزود: به سادگی میتوان گفت که روند متعارف و کامل قضایی در مورد این پرونده طی نشده و لذا اگر رایی صادر شده، از نظر ما ارزش قانونی ندارد.

مرضیه افخم با اشاره به تصمیم یکجانبه دولت کانادا در تعلیق روابط دیپلماتیک از شهریور ۱۳۹۱ و بسته شدن سفارتخانههای دو کشور، اضافه کرد: بر اساس قوانین بینالمللی، اموال دیپلماتیک از مصونیت برخوردارند و نادیده گرفتن حقوق بینالملل، تبعات خاص حقوقی خود را در پی خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به این رویکرد دولت کانادا، ماهیت سیاسی حکم کاملا روشن بوده و این آرا، ارزش قضایی ندارند و طبیعی است جمهوری اسلامی ایران حقوق مادی و قضایی خود را در کانادا محفوظ میداند و تعهدات بین المللی دولت کانادا را در این خصوص یاد آوری میکند.

افخم با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان قربانی تروریسم، همواره این پدیده غیر انسانی را محکوم کرده، اعمال معیار دو گانه کشورهای غربی از جمله کانادا در مواجهه و مبارزه با تروریسم را موجب عدم ریشهکنی تروریسم و حتی گسترش آن توصیف کرد.

نظر شما
پربیننده ها