واکنش جی‌کارنی به انتخاب ابوطالبی:

آمریکا نگرانی جدی خود را به ایران اعلام کرده است

سخنگوی کاخ سفید درباره انتخاب نماینده جدید ایران در سازمان ملل گفت: ما با دقت این موضوع را بررسی می‌کنیم و نگرانی‌های جدی خود را درباره این انتصاب احتمالی به دولت ایران اعلام کرده‌ایم.
کد خبر: ۱۴۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹ - 04April 2014

آمریکا نگرانی جدی خود را به ایران اعلام کرده است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید گفت انتخاب ابوطالبی به عنوان نماینده جدید ایران در سازمان ملل تاثیری بر گفتگوهای هستهای که در جریان است، ندارد. 

وی افزود: ما به طور مشخص برای حل و فصل دیپلماتیک چالش هستهای ایران تمرکز کردهایم.

سخنگوی کاخ سفید اضافه کرد: همه دیگر موضوعاتی که دو کشور با یکدیگر اختلاف دارند، از مذاکرات هستهای جداست. 

وی خاطر نشان کرد: ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه درباره انتصاب ابوطالبی اظهار نظر و از این اقدام ابراز نگرانی کرد. ما با دقت این موضوع را بررسی میکنیم و نگرانیهای جدی خود را درباره این انتصاب احتمالی به دولت ایران اعلام کردهایم، هرچند به جزییات آن وارد نمیشوم اما این کار را انجام دادهایم. 

این مقام آمریکایی افزود: به عنوان کشور میزبان سازمان ملل، به جز موارد استثناء؛ واشنگتن غالبا نمایندگانی را که کشورها برای این سازمان معرفی میکنند میپذیرد. 

خاطرنشان میشود پس از انتخاب "حمید ابوطالبی" به عنوان سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل، اخباری درباره حضور وی در اشغال لانه جاسوسی منتشر شد که ابوطالبی این اخبار را تکذیب کرد، با این حال رسانههای خارجی به خبرپراکنی و جوسازی در این باره میپردازند.

نظر شما
پربیننده ها