آغاز دومین روز مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵

دومین روز مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ درباره گام پایانی توافقنامه ژنو ساعت ۱۲ امروز به وقت تهران در شهر وین برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۴۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵ - 04April 2014

آغاز دومین روز مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، دومین روز مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 درباره گام پایانی توافقنامه ژنو (راهحل جامع) ساعت 12 ظهر امروز به وقت تهران (9:30 به وقت وین) در پایتخت اتریش برگزار میشود.

اولین روز این مذاکرات بعدازظهر دیروز در شهر وین برگزار و چهار ساعت به طول انجامید.این مذاکرات سه روزه خواهد بود.
 
"حمید بعیدینژاد" مدیرکل سیاسی و بینالمللی وزارت امور خارجه کشورمان ریاست هیأت ایرانی در این مذاکرات را بر عهده دارد.
 
دسترسی ایران به فناوری، بازار تجارت و منابع بانکی، نحوه نظارت و بازرسی، زمان دوره نهایی و مباحث باقیمانده از مذاکرات وین 2 در دستور کار مذاکرات کارشناسی قرار دارد.
 
سومین دور مذاکرات ایران و 1+5 درباره گام پایانی توافقنامه ژنو قرار است به مدت 2 روز از روز سهشنبه 19 فروردین ماه (هشتم و نهم آوریل) به ریاست "ظریف" و "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در شهر وین برگزار شود و البته 18 فروردین نیز "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران و "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر سر میز شام به گفتوگو و انجام هماهنگیهای اولیه در خصوص این دور از مذاکرات میپردازند.
 
ایران و 1+5 در نشست وین یک توافق کردند که تا تیرماه (پایان دوره زمانی گام اول توافق ژنو) پنج تا شش جلسه برگزار کنند که دور اول و دوم آن در وین برگزار شد.
 
نظر شما
پربیننده ها