به منظور برگزاری رزمایش مشترک با عمان

ناوهای ارتش جمهوری اسلامی در بندر مسقط پهلو گرفتند

شناورهای ارتش جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری رزمایش مشترک با عمان در بندر مسقط پهلو گرفتند.
کد خبر: ۱۴۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷ - 05April 2014

ناوهای ارتش جمهوری اسلامی در بندر مسقط پهلو گرفتند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، ناوگروه امداد و نجات جمهوری اسلامی ایران روز گذشته برای برگزاری رزمایش مشترک با عمان در بندر سلطان قابوس در شهر مسقط پایتخت عمان پهلو گرفت.

این ناوگروه دو روز پیش با هدف شرکت در رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی ایران و عمان، اسکله منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را در بندرعباس ترک کرده بود.

این ناوگروه شامل ناوشکن جمهوری اسلامی ایران الوند، ناو موشکانداز شمشیر، ناو لجستیکی بوشهر و بالگرد AB۲۱۲ از نیروی دریایی ارتش و یدککش سفیر۳ از نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

همجواری کشورهای ایران و عمان با تنگه استراتژیک هرمز، عبور کشتیهای بسیار از این منطقه و تهدیدهایی که برای این کشتیها وجود دارد نقش مؤثر و اصلی این دو کشور را در ایجاد امنیت منطقه پر رنگ میکند.

بر اساس معاهده سال ۱۳۸۹ بین نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و عمان رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی هر ساله در یکی از دو کشور برگزار میشود.

امسال چهارمین رزمایش مشترک امداد و نجات ۱۸ فروردین در آبهای کشور عمان برگزار میشود.

پیشتر امیر دریادار "حبیبالله سیاری" فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک بین دو کشور ایران و عمان گفته بود: این رزمایش با عنوان رزمایش تجسس و نجات در منطقه دریای عمان برگزار میشود و توانمندی جمهوری اسلامی ایران و کشور عمان را برای امنیت تجسس و نجات در منطقه افزایش میدهد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه اگر اتفاقی در منطقه دریایی مربوط به جمهوری اسلامی ایران و کشور عمان بیفتد، مسئولیت آن به عهده این دو کشور است، خاطرنشان کرد: برای انجام این مسئولیت دو کشور نیاز به هماهنگی و همکاری بیشتر دارند و این رزمایش برای ارتقای توانمندیهای دو کشور مفید است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار