حضور کاروان‌های سراسر کشور در یادمان شرهانی

یادمان شهدای شرهانی یادمانی مظلوم است. در ابتدای ساخت این یادمان کاروان‌های خصوصی از این منطقه بازدید می‌کردند و پس از آنکه به صورت عمومی پذیرای کاروان‌ها شد، مردم از سراسر کشور در این یادمان حضور پیدا کردند.
کد خبر: ۱۵۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱ - 05April 2014

حضور کاروان‌های سراسر کشور در یادمان شرهانی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، شرهانی سرزمین عملیاتهای مهم رزمندگان اسلام به خصوص عملیات محرم است. در مرحله سوم عملیات محرم که ۱۵ روز به طول انجامیده است منطقه شرهانی حدود ۱۰ بار دست به دست شده است. عمده شهدای مفقود الاثر مربوط به این عملیات است که تا کنون درخاک عراق قرار دارند.

با پایان گرفتن جنگ تحمیلی استقرار نیروها در نقطه صفر مرزی، شهید غلامی که فرماندهی لشکر ۱۴ امام حسین را برعهده داشت با هدف شناسایی و ارائه گزارش وضعیت در این منطقه مستقر میشود و در اولین روز تفحص پیکر شهیدی را به نام منتظرالقائم کشف میکند و همین باعث توسل آنها به حضرت قائم (عج) و حضور مستمر نیروهای این لشکر در شرهانی میشود.

عزت الله چوبین مسئول یادمان شرهانی در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس گفت: در ایام اسفند و فروردین ماه که شاهد اوج سفرهای راهیان نور هستیم روزانه ۲ هزار نفر بازدید کننده داریم.

وی افزود: این یادمان ابتدا محل تفحص شهدای لشکر ۱۴ امام حسین بود پس از پایان کار گروه تفحص در سال ۸۹ این منطقه به سپاه دهلران واگذار شد.

عزت الله چوبین با برشمردن کارهای فهنگی صورت گرفته در این یادمان اظهار داشت: در ابتدا کار احداث یادمان که محل تفحص شهدا بود را آغاز کردیم تا مقتل و معراج شهدا مشخص شود.

وی در خصوص شهید گمنام شرهانی گفت: پس از انجام کار تفحص یکی از خادمین در این محل میماند و شهید گمنام شرهانی توسط این خادم تفحص میشود که در سال ۸۷ با کمک مسئولین و سپاه، مزار این شهید ساخته شد و هم اکنون محل زیارت زائرین و بازدید کنندگان است.

این رزمنده دفاع مقدس ازجمله کارهای فرهنگی صورت گرفته در این یادمان را پخش بروشور و استقبال از کاروانها بیان کرد و افزود: یادمان شرهانی کار خود را رسما از سال ۸۹ شروع کرده است. در بحث امکانات این یادمان امسال کار احداث سرویس بهداشتی، حسینیه و خوابگاه خادمین را در دستور کار داریم تا پذیرای هرچه بهتر کاروانهای راهیان نور در سالهای آینده باشیم.

عزت الله چوبین بیان کرد: یادمان شهدای شرهانی یادمانی مظلوم است. در ابتدای ساخت این یادمان کاروانهای خصوصی از این منطقه بازدید میکردند پس از آنکه یادمان به صورت عمومی پذیرای کاروانها شد، مردم از سراسر کشور در این یادمان حضور پیدا کردند که خاطرات بسیاری را از حضور زائرین در این یادمان داریم.

وی با بیان خاطرهای گفت: قبل از میلاد حضرت زینب خانم سیده ای با خانوادهاش به اینجا آمد و تعریف میکرد: چند سال پیش به زیارت یادمان شرهانی آمده بودم. تنها بودم و روی خاکریزها نشستم. راوی روایت میکرد که اینجا کربلاست. دلم را به زینب کبری سپردم و با فرزندان حضرت زهرا (س) درد و دل میکردم.

زمانی که میخواستم از یادمان شهدای شرهانی بروم ناخوداگاه در کنار در ورودی برای شهید گمنام شرهانی رکوع رفتم.

هنگامی که داخل ماشین رفتم از کار خودم پشیمان شدم که چرا برای شهید گمنام شرهانی رکوع رفتم و تعظیم و رکوع تنها برای خداست. داخل ماشین خوابم برد وخواب دیدم دو مرد سفید پوش یکی با شال سبز و دیگری بدون سر کنار در ورودی در یادمان شهدای شرهانی که سر در آن باب الحسین و باب الرضا نوشته شده بود ایستادهاند. به من لبخندی زدند و گفتند شما کار خوبی کردی. سپس هر دو بزرگوار نیز بر شهید گمنام شرهانی تعظیم کردند.

این خانم میگفت: بعد از این اتفاق دل به شرهانی بستم و عهد کردم عقد دخترم را در یادمان شهدای شرهانی و روز میلاد حضرت زینب برگزار کنم.

عزت الله چوبین درپایان بیان داشت: امسال در اسفند ماه این خانم عقد دخترش را در یادمان شرهانی به صورت بسیار ساده برگزار کرد.

نظر شما
پربیننده ها