سردار شعبانی:

منافقین، سربازان بدون یونیفورم صدام در عملیات «فروغ جاویدان» بودند

یکی از فرماندهان دفاع‌مقدس گفت: حماسه‏‌سازان بزرگ عملیات مرصاد در سال 67 اقتدار ملت ایران را به جهانیان به اثبات رساندند. در این عملیات منافقین، سربازان بدون یونیفورم صدام بودند.
کد خبر: ۱۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۵ - 27July 2013

منافقین، سربازان بدون یونیفورم صدام در عملیات «فروغ جاویدان» بودند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار شعبانی که در مراسم گرامیداشت 67 شهید استان سمنان در عملیات مرصاد، در مسجد امام خمینی(ره) این شهر سخن میگفت، با بیان اینکه آن روزها، روزهای سختی بود که بر ملت ایران گذشت،اظهار کرد:مقطع پایانی جنگ مقطع حساسی بود به ویژه که مردم چهره خبیث منافقان را شناخته بودند و برای ملت ایران بسیار ناراحت کننده بود که عدهای خودفروخته داخلی با دشمن این ملت همکاری کنند.

وی افزود: این نخستین باری بود که عدهای ایرانی با چهره نفاق به آن طرف مرز رفته و با صدام همکاری میکردند و مشکلاتی برای مردم و نظام به وجود آوردند و این در طول تاریخ ایران بیسابقه بود. در میان 85 هزار اسیر عراقی که توسط رزمندگان ما دستگیر شده بودند، 16 ملیت از جمله از سودانی، اردنی، مصری و ... وجود داشت و این یک جنگ نابرابر بود؛اما به قول معروف زمستان تمام میشود و روسیاهی به زغال میماند که پس از اتمام جنگ سربلندی آن برای ملت ایران بود.
 
سردار شعبانی افزود: منافقین با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفتند با انجام عملیاتی با عنوان فروغ جاویدان(مرصاد) شهرهای کرند،اسلامآباد و کرمانشاه (باختران) را اشغال کنند و دولت جدید تشکیل دهند. عراق تصورش بر این بود که حالا که قرار است پشت میز مذاکره بنشیند خیلی خوب است یک بار دیگر نیروهایش در اهواز باشند؛بنابراین بعد از قبول قطعنامه از طرف جمهوری اسلامی ایران،صدام فاسد علیرغم اینکه خودش مدافع این قطعنامه بود به ایران حمله کرد. یکی از دلایل این حمله این بود که تصور میکرد ایران ضعیف شده است و میخواست در اهواز،خرمشهر و آبادان مستقر شود تا اگر پشت میز مذاکره نشستیم،سربازهایش در آنجا قدم بزنند تا او بتواند از موضع قدرت امتیاز بگیرد. سازمان مجاهدین خلق به عنوان یک ارتش کوچک کنار ارتش بعثی عراق قرار گرفت و قدرتهای بزرگ که از جمله 138 تن از نمایندگان کنگره آمریکا آنها را همراهی میکردند، با شعار "امروز مهران فردا تهران" وارد میدان شدند و این جا بود که رزمندگان اسلام و عراقیهای مسلمان در یک طرف خاکریز و منافقان، کفار بعثی و آمریکا در آن سوی خاکریز روبهروی هم قرار گرفتند. سازمان منافقین در قبل، حین و بعد از جنگ تحمیلی در زمینهسازی جنگ علیه ایران با عراق ارتباط داشتند.
 
وی افزود: منافقین با کارهایی همچون جاسوسی، بازجویی از اسرا، شنود مکالمات ایرانیها، حتی با تقلید صدا اگر منطقهای مورد موشک باران قرار میگرفت مانند دزفول از مردم آن منطقه جویا میشدند که موشک درست اصابت کرده یا انحراف داشته!با این فعالیتها به ارتش بعثی عراق کمک میکردند.بنابراین میتوان این طور بیان کرد که در حقیقت منافقین، سربازان بدون یونیفورم صدام بودند که به منافع کشور خودشان پشت کردند و جنگ تحمیلی فعالیتهای متعددی را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام دادند و هنوز هم طعمه خوبی برای غرب و آمریکا هستند.
 
این فرمانده دوران دفاع مقدس در خصوص چگونگی طرحریزی عملیات فروغ جاویدان گفت: پس از انجام عملیات فکه، یک سناتور آمریکایی در پیامی خطاب به اعضای سازمان مجاهدین گفت: «مطمئن باشید با تلاش و کمی صبر و حوصله به زودی از مهران تا تهران رژه خواهیم رفت».
 
وی گفت: در عملیات یاد شده به قدری به منافقان از لحاظ نظامی، غذا و تجهیزات کمک شده بود که به این باور رسیده بودند اگر کسی در ذهنش تصور کند که سازمان به هدفش نخواهد رسید، خائن است. ولی این خیال باطل، به خاطر تلاشهای نیروهای سپاه، ارتش، بسیج و مقاومتهای مردمی هیچگاه به سرانجام نرسید و منافقان، شکست سختی از نیروهای رزمنده ایران متحمل شدند.
 
وی به نقش مهمی که تیپ 12 قائم آل محمد(عج) در این عملیات داشت،اشاره کرد و گفت: انصافاً سپاه مشق خود را خوب نوشت و امروز سرافراز است و در نهایت این جنگ، تکلیف بود و وظیفه ما عمل به تکلیف بود. از لحاظ توانمندی نظامی نیز تا به حال اینقدر ایران اقتدار نداشته است، اما حالا این توانایی را داریم عبدالمالک ریگی را بدون خونریزی و سر و صدا در آسمان دستگیر کنیم. اگر در سالگرد حماسه مرصاد از موضع قدرت صحبت میشود، مفهومش این است که هیچ نقطهای از مختصات این کشور در دست بیگانگان نیست و در حال حاضر ما وظیفه داریم که با مشاهده عکس شهید، فرزند شهید و خانواده شهید به آنها احترام بگذاریم.
 
سردار شعبانی در بخشی دیگر از سخنانش به انتخابات 24 خردادماه گذشته اشاره کرد و گفت: ملت ایران به راهبرد بیان شده از سوی مقام معظم رهبری که در سال 92 اعلام شد، جامه عمل پوشاندند و با حضور 72 درصدی خود، مطالبه رهبری در خلق حماسه سیاسی را پاسخ دادند. حماسه یعنی انجام کار بزرگ؛ و این کار بسیار بزرگ توسط ملت ایران انجام شد و از اول انقلاب تاکنون برگزاری انتخاباتی با این عظمت و شکوه بینظیر بود.
 
وی گفت:ملت ایران در دو انتخاب که یکی در سطح ملی برای انتخاب رئیس جمهور و دیگری در سطح محلی که انتخابات شوراها بود با حضور هوشمندانه خود سربلند شدند. انتخابات 24 خرداد 92 خط بطلانی بود بر گفتههای کسانی که به نظام جمهوری اسلامی تهمت میزدند و کسانی که در برابر این افترا سکوت کرده بودند. آنها پس از برگزاری این انتخابات اعتراف کردند که دموکراتیکترین انتخابات، این انتخابات بود.
 
سردار شعبانی اظهار کرد: یکی از خبرگزاریهای بیگانه طبق بررسیهایی که انجام داده بود، اعلام کرد که ایران از 16 تا 23 ژوئن از شادترین کشورهای جهان بود. به نظر من علت این شادی،پیروزی در انتخابات، پیروزی تیمهای ملی والیبال، فوتبال، اعیاد شعبانیه و... بود.
 
وی گفت: در این اواخر نیز جنبش حماس طی پیامی اعلام کرده که میخواهد به ایران اقتدا کرده و تمایل به همکاری با ایران را دارد، زیرا آنها به این نتیجه رسیدهاند، آمریکا نمیتواند این مسائل را دیگر مدیریت کند و مسائل سوریه بدون همکاری با ایران قابل حل نخواهد بود.بنابراین دیگر نمیتوان آمریکا را به عنوان ابرقدرت شناخت؛ زیرا پی برده است کنار آمدن با ایران هستهای به مراتب کم هزینهتر از جنگ با ایران است.
 
سردار شعبانی گفت: سیدحسن نصرالله که به عنوان مرد جهان عرب نامیده شده است، در دیداری که با مقام معظم رهبری داشت دست معظم له را بوسید و وقتی علت این کارش را سؤال کردند، گفت خواستم نشان دهم که مرد سال عرب سرباز مقام معظم رهبری است و ایشان علت پیروزیهای خود را عمل به فرامین و دستورات مقام معظم رهبری دانست.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار