حمایت از مقاومت در سوریه دلیل تروریست نامیدن حزب الله لبنان

با وجود حمایت مردم و مسئولان لبنانی از عملکرد جنبش مقاومت اسلامی لبنان در عرصه های مختلف، اتحادیه اروپا 31 تیر 92 شاخه نظامی این جنبش را در فهرست گروه های تروریستی قرار داد.
کد خبر: ۱۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۷ - 28July 2013

حمایت از مقاومت در سوریه دلیل تروریست نامیدن حزب الله لبنان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، با وجود حمایت مردم و مسئولان لبنانی از عملکرد جنبش مقاومت اسلامی لبنان در عرصه های مختلف، اتحادیه اروپا روز دوشنبه (31 تیر 92) شاخه نظامی این جنبش را در فهرست گروه های تروریستی قرار داد.
 

اتحادیه اروپا در شرایطی حزب ا... لبنان را در فهرست گروه های تروریستی قرار داده است که مسئولان ارشد لبنانی ازجمله رییس جمهوری، نخست وزیر و وزیر خارجه این کشور در روزهای اخیر ضمن هشدار درباره تحرکات اخیر اروپایی ها ضد این گروه، حمایت خود را از عملکرد حزب ا...در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و امنیتی اعلام کرده اند.
 

دولت لبنان، 28 تیر 92، در بیانیه ای از اتحادیه اروپا خواست تلاش ها برای قرار دادن حزب ا... در فهرست گروههای تروریستی را متوقف کند؛ زیرا این گروه، از اجزای اصلی جامعه لبنان است که نمایندگانی در مجلس و دولت این کشور دارد.
 

از دید کارشناسان قرار دادن نام حزب ا... در فهرست گروههای تروریستی آنهم در آستانه سالروز پیروزی لبنان در جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه حزب ا... لبنان در سال 2006، پاداش مشترکی از سوی اروپایی ها و آمریکایی ها به رژیم صهیونیستی در این برهه است که هدفشان نابودی یا تضعیف جبهه مقاومت و حزب ا... در منطقه است.


براین اساس اتحادیه اروپا پیش از این، قرار دادن نام حزب ا... در لیست گروه های تروریستی، بارها در دستور کار قرار داشت؛ اما به علت مخالفت برخی از اعضا، موفق به تصویب آن نشده بود. این بار با ورود آمریکا و رژیم صهیونیستی به معرکه و فشار بر کشورهای مخالف همچون قبرس، مالت، جمهوری چک، ایرلند، بلژیک و سوئد، این طرح به تصویب رسید.
 

مسئولان لبنانی ازجمله عدنان منصور، وزیر ارجه این کشور در استانه اجلاس بروکسل هشدار داده بودند اگر اتحادیه اروپا نام حزب ا... را در فهرست گروه های تروریستی قرار دهد، ثبات این کشور به خطر خواهد افتاد، زیرا حزبا... بخش مهمی از ساختار جامعه لبنان و مهمترین سد در برابر افزون طلبی های رژیم اشغالگر اسراییل علیه لبنان است.


مسئولان ارشد حزب ا... ازجمله سید حسن نصرا... نیز در روزهای اخیر با تشریح توطئه های غرب برای ضربه زدن و بدنام کردن این گروه تصریح کرده بودند که جنبش مقاومت حزب ا... به دلیل حمایت های مردمی و همچنین دولت و شخصیت های لبنانی هیچگاه منزوی نخواهد شد و قوی تر از آن است که با تهدیدات اروپا مرعوب شود.


به گفته تحلیلگران موفقیت اخیر حزب ا... در همراهی با نیروهای سوری و شکست تروریست ها در تحولات میدانی سوریه نیز یکی دیگر از دلایل فشار و توطئه جدید اتحادیه اروپا علیه این گروه ارزیابی می شود.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار